مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان ۳۰ هزار تن برنج با قیمت ۲۷۰۰ تومان و ۲۰ هزار تن شکر سفید به قیمت ۲۸۵۵ تومان از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود.

توزیع ۳۰ هزار تن برنج و ۲۰ هزار تن شکر برای تنظیم بازار ماه رمضان

به  گزارش قدس آنلاین، یزدان سیف مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، در مورد برنامه شرکت بازرگانی دولتی برای اجرای طرح ضیافت در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: امسال مانند سال‌های گذشته سعی کرده‌ایم تا نیاز مصرفی بازار را با توجه به عرضه بیشتر تأمین کرده و به گونه‌ای اجازه افزایش قیمت برای محصولاتی چون برنج و شکر که در ماه مبارک رمضان مصرف بیشتری دارد ندهیم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه روز گذشته ستاد تنظیم بازار توزیع شکر و برنج دولتی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای آغاز شده، خاطرنشان کرد: ۲۰ هزار تن شکر سفید به قیمت ۲۸۵۵ تومان برای مصرف‌کننده نهایی از طریق تعاونی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حال توزیع است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران همچنین به توزیع برنج با توجه به مصوبه کارگروه تنظیم بازار نیز گفت: برای جلوگیری از سوء استفاده دلالان ۳۰ هزار تن برنج در شبکه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌ها به قیمت هر کیلو ۲۷۰۰ تومان در قالب طرح ضیافت توزیع می‌شود.

به گفته سیف، عرضه شکر و برنج در حدی است که مازاد بر مصرف است و خریدار ندارد.

وی در مورد واردات جدید شرکت بازرگانی دولتی برای جایگزینی ذخیره استراتژیک برنج و شکر گفت: ۱۰۰ هزار تن برنج  خارجی خریداری شده که در راه است و به زودی به بنادر کشور می‌رسد.

سال گذشته همزمان با شروع ماه مبارک رمضان به دلیل تأخیر در واردات شکر و تأمین مابه‌التفاوت تولید داخلی از طریق واردات قیمت هر کیلوگرم شکر به مرز بیش از ۴ هزار تومان رسید. هم اکنون هر کیلو برنج درجه یک داخلی مانند هاشمی و صدری ۱۴ هزار تومان و هر کیلو برنج هندی ۵ هزار تومان در بازار آزاد به مصرف‌کنندگان به فروش می‌رسد.  

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.