گناباد- نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان گناباد گفت: سوم خرداد و روز فتح خرمشهر یکی از برجسته‌ترین نمادها و احیای خاطره کلیت دفاع مقدس است و توسط آن همه ارزش‌های والا دفاع مقدس تداعی می‌شود.

سوم خرداد و روز فتح خرمشهر یکی از برجسته‌ترین نمادها ی دفاع مقدس است

به گزارش قدس آنلاین ظهر امروز ،حجت ا لاسلام موسوی در  مراسم سالروز آزادسازی خرمشهر در شهرستان  رشتخوار در جمع بسیجیان گفت: دفاع مقدس یک گنجینه است و باید برای نسل نو تبیین شود و باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی در برابر دشمنان ایستادگی کنیم.

وی با اشاره به این که  جنگ تحمیلی توسط صدام، بر کشور ما تحمیل شد و خرمشهر برای مدتی از پیکر ایران اسلامی جدا شد، این خطر وجود دارد که این اتفاق بر مسائل فرهنگی، سیاسی و نظامی ما تکرار شود و مقاومت کنونی ما مانند مقاومت دلیرمردان دفاع مقدس باعث خنثی‌سازی توطئه‌های جدید و رنگارنگ است.

نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان گناباد اضافه کرد: آزادی خرمشهر اردوگاه استکبار را به لرزه درآورد و نشان داد که عاقبت ظلم، ستم و تجاوز، فروپاشی است.

حجت ا لاسلام موسوی  با تاکید بر مددهای الهی در دوران هشت سال دفاع مقدس افزود: به دلیل کمبودهایی که در آن زمان وجود داشت و عدم امکان ورود تجهیزات نظامی از خارج کشور، ما توانستیم با اتکا به توان داخلی، نیاز خود را برطرف کنیم و ادوات مورد نیاز کشور را خودمان تولید کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز انقلاب اسلامی ایران به نقاط مختلف جهان صادر شده است، گفت: امروز توان ایران در حدی است که نه تنها برای دفاع از مرزهای جغرافیایی کشور بلکه برای دفاع از دیگر مسلمانان و مظلومان جهان و دفاع از مرزهای عقیدتی خودمان در سراسر جهان آمادگی کامل داریم.

فرمانده سپاه رشتخوار هم با گرامیداشت سه خرداد ماه گفت:سوم خرداد روزی است که برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان یک حماسه ملی، دینی و انقلابی می‌تواند الگوی مبارزه و دفاع از خاک سرزمین اسلامی ایران برای نسل‌های بعدی باشد.

سرهنگ علی یعقوبیان  افزود: آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ ما به شمار می‌رود و به همین دلیل در تقویم‌ها روز سوم خرداد ماه را روز «مقاومت، ایثار و پیروزی» نام نهادند

 وی با تقدیر از حضور پر شور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی گفت:سوم خرداد مظهر اقتدار و مقاومت ملت و سالروز دلاور مردی و ایثار شهیدان استقامت و پایداری ملت ایران  است.

فرمانده سپاه رشتخوار بیان کرد: فتح خرمشهر ثابت کرد معنویت و ولایتمداری نیروهای مسلح ایران و عنایات پروردگار متعال عامل این پیروزی بزرگ و ماندگار شد.

وی با بیان اینکه هیچ چیز جز یاد و توکل به خدا خرمشهر را آزاد نکرد، تأکید کرد: همیشه ما نباید صرفاً به تجهیزات نظامی برای رسیدن به اهداف خود متکی و یا مغرور شویم، چراکه بزرگترین عامل پیروزی ما در همه عرصه‌ها معنویت و امداد الهی بوده و خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.