یزد -معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: ۱۵ تا ۱۷ درصد از زوج‌های یزدی که تشکیل زندگی می‌دهند با مشکل ناباروری روبرو هستند، که دراین زمینه اقدامات خوبی در استان انجام شده است.

 ۱۷ درصد از زوجین  یزدی با مشکل ناباروری مواجه  هستند

  به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، محمدحسن لطفی پیش ازظهر چهارشنبه در همایش مشترک سیاست های کلی جمعیت در یزد با بیان اینکه نرخ باروری در یزد ازمیانگین کشوری بالاتر بوده اظهارداشت: نرخ باروری کلی در استان یزد ۲  و هفت دهم و نسبت به میانگین کشوری بالاتر است ولی هنوز باید کار کرد و این نقطه مناسب و ایده آل نیست.

وی افزود: باید شاخص‌های سلامت، خانواده و باروری را در استان افزایش دهیم تا شاهد بهبود وضعیت در این حوزه باشیم  تا یزد بتواند به عنوان یکی از موفق‌ترین‌ها در این حوزه محسوب شود .

این مسئول با بیان اینکه باید به  باروری سالم  توجه شود گفت: نکته مهم این است که در کنار توجه به افزایش نرخ باروری، باید به دنبال باروری سالم باشیم، این موضوع به معنای آن نیست که به دنبال کاهش نرخ باروری باشیم ولی باروری که در اثر آن مادر جان خود را از دست دهد اصلا مطلوب نیست.

لطفی خاطر نشان ساخت: برای تشکیل خانواده باید زیرساختها مناسب باشد که  و برای فراهم کردن یک زندگی حداقلی باید تمهیدات لازم اندیشده شود ومسئولان در زمینه مسکن، اشتغال و موارد مختلف دیگر مرتبط با اقتصاد و معیشت جوانان اقدامات لازم را انجام دهند تا یک جوان دغدغه این موارد را نداشته باشد .

معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: آسیبی که می‌تواند نرخ باروری وازدواج را تحت تأثیر قرار دهد،پدیده طلاق است که متاسفانه نرخ طلاق در استان یزد حدودا پنج برابر شده و این آمار برای یزد اصلاً زیبنده ومناسب نمی باشد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.