رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بابیان اینکه معدل مجموعه اقدامات انجام شده در سازمان اوقاف در سال ۹۵ بیش از ۸۵ درصد است، اهم اولویت ها و برنامه های این سازمان را در سال جاری را اعلام کرد.

تحقق ۸۵ درصدی اهداف و برنامه های سازمان اوقاف در سال ۹۵

  به گزارش «قدس آنلاین»،  حجت الاسلام و المسلمین محمدی در آیین گشایش هشتمین مجمع سراسری مدیران و مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه  در مجتمع آدینه با تبریک حضور حماسی ملت ایران در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه این حضور حداکثری را نشانه اعتماد مردم به نظام اسلامی دانست و افزود: مقام معظم رهبری در پیامشان به اهمیت حضور حداکثری مردم در این دوره از انتخابات اشاره نمودند که بی تردید موجب اقتدار هرچه بیشتر نظام اسلامی و افزایش توانمندی ها و امنیت بیشتر می شود.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف این حضور حداکثری را نشانه وفاداری مردم به نظام دانست و افزود: حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری نشانه حمایت از اسلام و وفاداری به نظام اسلامی است و در پیام رهبر معظم انقلاب  هم ایشان فرمودند ملت بزرگ ایران در این انتخابات افتخار بزرگ دیگری را آفریدند و نصاب جدیدی را رقم زدند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه با گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر یکی از افتخارات جمهوری اسلامی را حفظ تمامیت ارضی ایران دانست و افزود: در دوره های گذشته غالبا بخشی از سرزمین ما در جنگ های مختلف از دست رفته است اما در مقطع انقلاب اسلامی با همت و مجاهدت مردم و رهبری امام راحل تمامیت ارضی میهن اسلامی حفظ شده که این نشانه کارآمدی و توانمندی نظام است.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه سازمان اوقاف در سه حوزه قرآن، وقف و امامزادگان فعالیت دارد تصریح کرد: مجموعه فعالیت های سازمان اوقاف با بدنه مردم و سطوح مختلف جامعه ارتباط حقیقی دارد و در حل مشکلات گوناگون مردم تاثیرگذار است.

رئیس سازمان اوقاف با مرور عملکرد این سازمان در سال ۹۵ گفت: این سازمان در قالب یک برنامه مصوب در سال گذشته در ۳۰ بخش و حوزه مختلف فعالیت فرهنگی، قرآنی و اقتصادی و اجتماعی داشته است که در عرصه های مختلف شاهد نتایج و دستاوردهای ارزشمند آن هستیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف بابیان اینکه معدل مجموعه اقدامات و فعالیت های انجام شده در سازمان اوقاف در سال ۹۵ بیش از ۸۵ درصد ارزیابی شده است از تلاش ها و فعالیت های شبانه روزی مجموعه مدیران و کارکنان اوقاف در سراسر کشور قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه نباید به وضع موجود رضایت داد تصریح کرد: در سال ۹۶ سازمان اوقاف باید گام های بلندی را برای احیای فرهنگ وقف و عمران و آبادانی موقوفات و امامزادگان بردارد و نباید به وضع موجود رضایت دهد.

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به اولویت های معاونت اوقافی این سازمان، یکی از این اولویت ها را ارائه خدمات ثبتی، حقوقی و قضایی به تمامی بخش های سازمان اوقاف و ادارات سراسر کشور دانست و افزود: اخذ سند برای تمامی موقوفات و رقبات به منظور جلوگیری از هرگونه تعرض به موقوفات، نگهداری و مراقبت از اسناد موقوفات، اجرای مفاد تفاهم نامه های منعقده با دستگاه های اجرایی و استیفای حقوق موقوفات را از جمله اولویت های برنامه ای معاونت اوقافی در سال جاری برشمرد.

حجت الاسلام محمدی بابیان اینکه تشکیل کمیته احیای موقوفات در استان ها یکی از ضرورت های سال جاری است تصریح کرد: مقام معظم رهبری مکررا بر احیای موقوفات و رقبات تاکید داشته اند و براین اساس ضرورت دارد معاونت فرهنگی و اجتماعی و روابط عمومی نسبت به احیای فرهنگ وقف و موقوفات اطلاع رسانی نمایند.

وی یکی از راه های اجرای دقیق و امینانه نیات واقفان را به روز رسانی مال الاجاره موقوفات دانست و افزود: معاونت بهره وری اقتصادی باید با جدیت تمام نسبت به پی گیری و استیفای مطالبات معوقه موقوفات در سطح کشور اقدام کند علاوه بر این معاونت باید نسبت به عمران و آبادانی امامزادگان نیز اهتمام جدی و مضاعف داشته و عملکرد معاونت را د این زمینه به مردم گزارش بدهد.

حجت الاسلام محمدی ترویج فرهنگ زیارت و مودت اهل بیت و امامزادگا ن را یکی از وظایف و اولویت های معاونت فرهنگی و روابط عمومی اوقاف دانست و افزود: یکی از مولفه های سبک زندگی دینی و اسلامی زیارت اولاد ائمه و امامزادگان و ترویج محبت و مودت نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت است لذا معرفی بقاع متبرکه امامزادگان به مردم در قالب برنامه های رسانه ای یکی از اولویت های سال جاری است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف ترویج فرهنگ وقف جمعی و وصیت بر وقف را یکی دیگر از اولویت های معاونت فرهنگی سازمان اوقاف دانست و خواستار توسعه فعالیت های فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه و مردمی تر شدن مدیریت بقاع متبرکه شد.

حجت الاسلام محمدی آگاه سازی مردم از عملکرد اوقاف در اجرای امینانه نیات واقفان را مورد تاکید قرار داد و افزود: آگاهی هرچه بیشتر مردم از نحوه اجرای امینانه نیات واقفان خیر اندیش در عرصه های مختلف موجب اعتماد بیشتر مردم نسبت به وقف می شود.

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به فعالیت های مختلف قرآنی این سازمان در عرصه های برگزاری مسابقات قرآن، طرح تربیت حافظان قرآن و ترویج موقوفات قرآنی تصریح کرد: یکی از اولویت های سال جاری مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف ضرورت برنامه ریزی برای رشد چند درصدی فعالیت های قرآنی سازمان اوقاف است که در این زمینه باید رویکردهای ادبی و هنری را هم در نظر گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.