اهواز_ مدیر آموزش و پرورش شهرستان باوی گفت: با انعقاد تفاهم نامه همکاری بین آموزش و پرورش باوی و اداره آموزش فنی و حرفه ای، کار ثبت نام و آموزش مهارت های فنی رایگان دانش آموزان دوره متوسطه این شهرستان آغاز شد.

آموزش رایگان مهارت های فنی به دانش آموزان متوسطه باوی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان باوی، مجید موحدیان با اشاره به نیاز دانش آموزان متوسطه و هنرجویان به کسب مهارت های حرفه ای و عملی در رشته های مختلف افزود: این تفاهم نامه آموزشی در راستای ارتقای سطح صلاحیت های حرفه ای و توانمندسازی نوجوانان و جوانان برای حضور در عرصه های مهارتی و بازار کار منعقد شده است. تعداد کل دانش آموزان دوره متوسطه دوم سه هزار و ۴۱۱ نفر و دانش آموزان فنی و حرفه ای و کارودانش شهرستان حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر هستند که می توانند از مزایای آموزش های رایگان بهره مند شوند.

وی تشریح کرد: بر اساس این تفاهم نامه نیازسنجی برای برگزاری دوره های مهارتی منجر به اشتغال، دوره های بازاریابی و کارآفرینی برای شناخت بازار کار و مشاغل موجود و نیز برگزاری آزمون های تئوری و عملی پایان دوره منوط به گذراندن ساعات کامل استاندارد آموزشی تماما در تعهدات موسسه فنی و حرفه ای در باوی خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری هجدهمین مسابقات ملی مهارت گفت: همه هنرجویان و متقاضیان واجد شرایط در شهرستان می توانند در این مسابقات شرکت کنند.

موحدیان در ادامه توضیح داد: با بهره مندی از امکانات و توانمندی های مشترک بین دو اداره می توان زمینه اشتغال زایی دانش آموزان و هنرآموزان شهرستان باوی را فراهم کرد. زیرا در حال حاضر، تنها درس خواندن در رشته های علوم پایه و انسانی نمی تواند زمینه ورود به عرصه کاربردی و بازار کار را فراهم کند.

گفتنی است، حدود ۲۲ هزار دانش آموز در شهرستان باوی مشغول تحصیل هستند و یک هزار و ۲۸۰ معلم کار تدریس را بر عهده دارند.

باوی در سال ۱۳۸۹ به مرکزیت شهر ملاثانی و متشکل از دو بخش مرکزی و ویس به شهرستان تبدیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.