اهواز_ میزان گرد و خاک از ظهر امروز در شهرهای آبادان و خرمشهر به ۳۳ برابر بیشتر از حد مجاز رسید.

میزان گرد و خاک در آبادان و خرمشهر به ۳۳ برابر حد مجاز رسید

کورش بهادری در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: با توجه به تشکیل توده گرد و غبار در مناطق مرزی عراق و سوریه و همچنین شمال عربستان، از اواسط چهارشنبه به تدریج انتظار کاهش دید افقی و افزایش غلظت گرد و غبار ابتدا در مناطق غربی و جنوب غربی و سپس احتمال گسترش به مناطق دیگر وجود دارد.  

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود در حال حاضر به علت ورود این توده و وقوع پدیده گرد و غبار دید افقی در آبادان و خرمشهر به ۴۰۰ متر کاهش یافته است. اکنون دید افقی در اهواز پنج کیلومتر و در بستان چهار کیلومتر است ولی تا یک ساعت دیگر این توده به اهواز نیز می‌رسد و پیش بینی می‌شود دید افقی را در اهواز به ۲ کیلومتر برساند.

وی تصریح کرد: تا اواخر امشب شاهد تداوم پدیده گرد و غبار در مناطق مرزی استان و همچنین بخشی از اهواز خواهیم بود اما این پدیده موقت و ناپایدار و گذرا است؛ همچنین به علت معلق ماندن این ذرات در هوا انتظار می‌رود که فردا نیز کیفیت هوا در این مناطق پایین باشد.

طبق اعلام  اداره کل محیط زیست استان خوزستان غلظت استاندار گرد و غبار  امروز ساعت ۱۳  در هوا ۱۵۰ میکروگرم در مترمکعب است، وهم‌اکنون غلظت گرد و غبار در خرمشهر بیش از ۳۳ برابر حد مجاز و در آبادان بیش از ۲۱ برابر حدمجاز است. بر اساس مدل‌های ما در حال حاضر غلظت گرد و غبار از جنوب‌غربی استان یعنی از سمت شهرستان خرمشهر در حال افزایش است.

از شهروندان آبادانی به ویژه افراد مسن، کودکان، بیماران قلبی و تنفسی خواست تا با توجه به شرایط آلودگی هوا، از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.