مدیر رادیو قرآن از تولید و پخش ۵۰۰ ساعت برنامه توسط این شبکه برای ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: سحرهای ماه مبارک با «در خلوت حضور» و افطار با «ضیافت ربنا» میهمان مردم روزه‌دار خواهیم بود.

تولید ۵۰۰ ساعت برنامه برای ایام ماه مبارک رمضان/ ضیافت افطار رادیو قرآن با صدای ربنا

  به گزارش «قدس آنلاین»،  نشست خبری مدیر رادیو قرآن با موضوع تشریح برنامه‌های ماه مبارک رمضان و همچنین رونمایی از رادیو ترتیل صبح امروز با حضور احمد ابوالقاسمی مدیر رادیو قرآن در محل این شبکه رادیویی برگزار شد.

در این نشست ابوالقاسمی در خصوص راه‌اندازی رادیو ترتیل، گفت: نیاز مخاطبان به استماع ترتیل و استقبال از برنامه‌های ترتیل‌خوانی ما را به این نتیجه رساند که می‌توانیم این کار را گسترش دهیم با راه‌اندازی یک کانال اختصاصی ویژه ترتیل‌خوانی به این نیاز مخاطبان پاسخ دهیم.

وی از آغاز به کار رادیو ترتیل از ساعت ۶ صبح امروز خبر داد و گفت: این شبکه رادیویی از امروز کار خود را آغاز کرد و همزمان با روز ۲۸ ماه شعبان از جزء ۲۸ قرآن کریم کار رادیو ترتیل شروع شد، همچنین برنامه‌های این رادیو تا ساعت ۲۴ ادامه دارد که شامل پخش ۱۶ دوره ترتیل جزء ۲۸ قرآن کریم است.  

مدیر رادیو قرآن از فعالیت رادیو ترتیل در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: با توجه به استقبال بالای مردم از ترتیل‌خوانی‌های ماه رمضان این شبکه رادیویی فعلا تا پایان ماه مبارک رمضان برنامه دارد و فعلاً امکان ادامه فعالیت آن مقدور نیست.  

ابوالقاسمی از تولید ۲۵ عنوان برنامه برای ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت:‌امسال با ۲۵ عنوان شامل ۴۸۱ برنامه و حدود ۵۰۰ ساعت تولید برای ماه مبارک رمضان خواهیم داشت که بخشی از این برنامه‌ها به شرح ذیل است.

ویژه‌ برنامه پیشواز به مدت ۲ شب با سخنرانی مرحوم آیت‌الله شجاعی از ساعت ۲۲:۱۰ با عنوان ضیافت حقیقی 

پخش زنده دیدار جامعه قرآنی با رهبر معظم انقلاب روز ۶ خرداد از ساعت ۱۷:۳۰ 

ویژه برنامه سحر با عنوان در خلوت حضور از ساعت ۲:۳۰ تا ۴:۳۰ بامداد تقدیم علاقه‌مندان خواهد شد.  

فصل نیایش ویژه مناسک و اعمال ماه مبارک رمضان از این شبکه پخش می‌شود و برنامه اشاره هر روز از ساعت ۱۴:۳۰ به معرفی کتاب می‌پردازد.

وی از پخش ترتیل‌خوانی در ایام ماه رمضان از رادیو قرآن خبر داد و گفت: به جز رادیو ترتیل از رادیو قرآن هم در سه نوبت ترتیل پخش خواهد شد به این صورت که ساعت ۴:۳۰ صبح پخش زنده مراسم ترتیل‌خوانی از حرم امام رضا (ع)، ساعت ۱۱:۳۰ پخش ترتیل استاد طاروتی برای اولین بار از رادیو قرآن و ساعت ۱۲ شب ترتیل مرحوم خلیل‌الحُصری.

مدیر رادیو قرآن از پخش برنامه صدای ربنا ویژه افطار خبر داد و گفت: این برنامه هر شب از ساعت ۲۰ تقدیم علاقه‌مندان خواهد شد. همچنین تحلیل کارشناسی زیباشناختی هنری و معنایی از تلاوت‌های قاریان قرآن هر روز ساعت ۱۶:۳۰ پخش می‌شود.  

ابوالقاسمی درخصوص برنامه‌های رادیو قرآن برای نمایشگاه قرآن، گفت: هر شب از ساعت ۲۱:۱۵ تیم رادیو قران با حضور در مصلای امام خمینی (ره) به پوشش نمایشگاه خواهند پرداخت. همچنین پوشش محافل مختلف قرآنی از دیگر برنامه‌های ما است که این محافل را ضبط و هر شب از ساعت ۲۲ از برنامه ۳۰ شب ۳۰ محفل پخش خواهد شد.  

وی در خصوص دیگر برنامه‌های رادیو قرآن در ماه رمضان گفت: بیان خاطرات قاریان و حافظان برنامه‌ای است با عنوان افاق که هر شب از ساعت ۲۳:۳۰ پخش می‌شود همچنین نیمه ماه رمضان و همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) به همراه شب‌های قدر ویژه برنامه‌هایی خواهیم داشت و آخرین برنامه رادیو قرآن در ماه مبارک رمضان پخش زنده نماز عید سعید فطر است که از ساعت ۷ صبح روز عید پخش خواهد شد.  

مدیر رادیو قرآن از مشارکت این شبکه در طرح ۱۴۵۱ خبر داد و گفت: این طرح از ابتدای ماه رمضان با محوریت سوره ملک و در قالب سه برنامه در ساعت‌های ۹:۱۵، ۱۲:۳۰ و ۱۷:۱۵ پخش خواهد شد. همچنین بعد از ماه رمضان طرح تابستانی از روز شنبه ۱۰ تیر با محوریت سوره مبارکه واقعه آغاز که در همین ساعت‌ها از رادیو قرآن پخش خواهد شد.

ابوالقاسمی از پخش ویژه برنامه‌هایی برای ایام ارتحال امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: مستند از ملک خمینی تا ملکوت اعلا عنوان برنامه‌ای است که در روز ۱۴ خرداد از ساعت ۷ تقدیم علاقه‌مندان می‌شود. همین طور امین ایران عنوان برنامه‌ای است با موضوع شخصیت رهبر معظم انقلاب که در روز ۱۵ خرداد از همان ساعت پخش می‌شود. تفسیر سوره مبارکه حمد توسط امام خمینی در این ایام از ساعت ۱۵:۳۰ پخش و در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد دو محفل انس با قرآن از ساعت ۲۲ به صورت زنده از شبکه رادیویی قرآن پخش خواهد شد.

همچنین قرآن و زندگی ویژه برنامه‌ای است که روز ۱۵ خرداد از ساعت ۹:۱۵ و اشاره برنامه‌ای است ویژه معرفی کتاب رحلت امام خمینی همین روز از ساعت ۱۵:۳۰ پخش خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.