مشهد- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، تاثیرگذاری هیئت‌های مذهبی را مستلزم ترویج دین از منظر اجتماع توسط این هیئت‌ها دانست و تاکید کرد: هیئت‌های مذهبی از ارائه گزاره‌های دینی خام پرهیز کنند.

تاثیرگذاری هیئت‌های مذهبی در گروی ترویج دین در اجتماع است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی روز چهارشنبه در نشست فصلی مسئولان شورای هیئات مذهبی استان‌ها، با تبریک قرارگیری در آستانه ماه مبارک رمضان، گفت: کارکرد هیئت‌های مذهبی در ماه مبارک رمضان بیشتر از سایر ایام است و چه بهتر که هیئت‌ها با تقویت رویکرد قرآنی‌شان، فعالیت‌های قرآنی را از بعد کمی و کیفی افزایش دهند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه هیئت‌های مذهبی باید مهجوریت قرآن در جامعه را جبران کنند، افزود: هیئت‌های مذهبی در عمل به قرآن، تفسیر قرآن و حلقه‌های قرآنی سبقت بگیرند.

خاموشی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود روایت‌خوانی در هیئت‌های مذهبی غیر از رویه موجود باشد. مرحوم استاد حاج آقا مجتبی تهرانی به ما یاد دادند که وقتی در هیئت می‌روید به جای یک روایت، ۲۰ روایت بخوانید. به این معنا که لازم است به جامعیت در بحث روایات در هیئت‌های مذهبی برسیم و این روایات شکل‌دهنده درخت واره احکامی و مناسکی هستند.

وی با تاکید بر اینکه هیئت‌های مذهبی از ارائه گزاره‌های دینی خام پرهیز کنند، افزود: لازم است از منظر اجتماع به ترویج دین بپردازیم تا تاثیرگذار باشیم. بنابراین لازم است نمودهای اجتماعی فعالیت هیئت‌های مذهبی را ارائه کنیم. به عنوان مثال ببینیم در هیئت‌مان چه مقدار توانسته‌ایم بیکاری را رفع کنیم، چند طلاق را منتفی کنیم و چند معتاد را توانسته‌ایم از این وضع رهایی دهیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: از این منظر است که هیئت‌های مذهبی باید در حاشیه شهرها و بافت‌های ناهمگون و سکونتگاه‌های غیررسمی خیمه بزنند و تحت تاثیر قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.