قزوین- نماینده ارشد جایکا در ایران گفت: در گذشته شاهد ضعف‌های بسیاری در زمینه مقابله با بلایای طبیعی بودیم به طوری که در هنگام وقوع زلزله بویین‌زهرا در سال ۱۳۴۱ مؤسسات علمی در تعیین میزان خسارات ناشی از زلزله عاجز ماندند.

همکاری سازنده جایکا به منظور مقابله با بحران/ مؤسسات علمی در تعیین میزان خسارات ناشی از زلزله بویین‌زهرا عاجز ماندند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، هیروکی تاناکا در کنفرانس بین‌المللی زلزله، مدیریت بحران، احیا و بازسازی که پیش از ظهر چهارشنبه در سالن آمفی‌تئاتر ارشاد بویین‌زهرا برگزار شد، اظهار داشت: در گذشته شاهد ضعف‌های بسیاری در زمینه مقابله با بلایای طبیعی بودیم به طوری که در هنگام وقوع زلزله بویین‌زهرا در سال ۱۳۴۱ مؤسسات علمی در تعیین میزان خسارات ناشی از زلزله عاجز ماندند.

وی افزود: پیشگیری به موقع، استحکام بخشیدن و تقویت زیرساخت‌های موجود در جامعه و انجام فعالیت‌های بنیادی را می‌توان به عنوان مؤثرترین روش‌های مقابله با بلایای طبیعی چون زلزله نام برد.

نماینده ارشد جایکا در ایران بیان کرد: جلوگیری، مدیریت بحران، حفاظت از جان و مال افراد در هنگام وقوع بلایای طبیعی یکی از اصلی‌ترین وظایف سازمان جایکا است.

تاناکا ادامه داد: سازمان جایکا آمادگی هرگونه همکاری سازنده به منظور مدیریت و مقابله با بحران را با همه سازمان‌های مرتبط دارد.

محمود جوان دانشیار سازه‌های هیدرولیکی دانشگاه شیراز هم در ادامه گفت: یکی از اصلی‌ترین معضلات موجود در جامعه در زمینه مقابله با بلایای طبیعی عدم وجود پیشگیری مطلوب است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین روش‌های مقابله با بلایای طبیعی استحکام بناها و رعایت اصول مهندسی است که متأسفانه امروز برخلاف وجود ظرفیت‌ها و توانایی‌های بسیار بالای موجود در این زمینه، شاهد ضعف‌های بسیاری در این زمینه هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.