| بین الملل / احمد یوسفی صراف| با گذشت ساعات اولیه از انفجار سالن کنسرت منچستر و البته اعلام هویت مضنون توسط پلیس انگلستان بازهم سناریوی تکراری مبارزه با تروریسم به بهانه مقابله با سفارش پروژه ایجاد رعب و وحشت در خاومیانه کلید میخورد. ائتلاف غربی آمریکایی که بر علیه بشار اسد و سوریه کار خود را با حمله موشکی آمریکا به پایگاه نظامی سوری ها در فروردین ماه گذشته اغاز کرد و پس از ان بارها وبارها حمله موشکی و راکتی خود را به بهانه های مختلف به خاک این کشور ادامه داد، اینبار برای یک یوروش وحشیانه تر به دنبال بهانه ای محکمه پسند تر برای افکار عمومی جهان و شواری امنیت می گردد. بهانه ای برای یک حمله گسترده و بی رحمانه .

 ترس بیانداز؛ حمله ای جدید آغاز کن

هویت فرد مضنون به بمب گذاری در سالن کنسرت منچستر

جوانی بیست و دو ساله به نام سلمان عبیدی است. به گزارش پلییس والدین این فرد در دهه نود میلادی از لیبی به بریتانیا پناهنده شده بودند. همزمان برخی گزارش ها حاکی از آنست که فرد بمبگذار «احتمالا» دوره ای در مرکز اسلامی منچستر حضور داشته است. پیشتر پلیس بریتانیا گفته بود که فرد ۲۳ ساله‌ای را در ارتباط با حمله دوشنبه شب منچستر بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز داعش مسئولیت انفجار مرگبار منچستر را بر عهده گرفته است. این گروه با انتشار بیاینه‌ای در «اعماق» خبرگزاری وابسته به خود و نیز در شبکه تلگرام نوشته که «یکی از سربازان خلیفه که قادر بوده تجهیزات قابل انفجار را در محل تجمع صلیبیون در منچستر کار گذارد

وزیر کشور فرانسه: عامل حمله منچستر سابقا به سوریه سفر کرده

«ژرار کلمب» وزیر کشور فرانسه امروز چهارشنبه طی اظهاراتی اعلام کرد که اطلاعاتی وجود دارد که طبق آن عامل حمله تروریستی اخیر شهر منچستر انگلیس پیشتر به سوریه سفر کرده بوده و با گروه تروریستی داعش در ارتباط بوده است.

وی در اظهاراتی اعلام کرد: «بی‌شک عامل حمله منچستر قبلا به لیبی و سوریه سفر کرده بوده و پس از آن به فردی افراط‌گرا تبدیل شده و تصمیم به انجام حمله تروریستی گرفته است

ترس واقعی مردم و نمایش دلهره دولت

ترزا می نخست وزیر بریتانیا گفته که دولتش در حال بررسی جزئیات کامل آنچیزی است از سوی پلیس مرگبارترین حمله تروریستی یک دهه اخیر در بریتانیا عنوان شده.همچنین روز گذشته در پی کشف بسته‌ای مشکوک، پلیس بریتانیا ایستگاه متروی ویکتوریا در نزدیکی محل حادثه را تخلیه و محوطه را محاصره کرده است. خیابان کاخ باکینگهام و دیگر خیابان‌های اطراف این محل هم بسته شده‌اند.

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا با کمیسیون کبری، بالاترین کمیسیون امنیتی کشور جلسه ای اضطراری داشت. او پس از این جلسه گفت که نیروهای امنیتی هویت عامل حمله انتحاب را می دانند. پلیس بریتانیا می گوید عامل حمله منچستر به احتمال زیاد فقط یک نفر بوده و تحقیقات در این باره ادامه دارد تا روشن شود آیا شبکه‌ای در پشت این حمله قرار داشته یا نه.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.