مشهد- رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی با بیان اینکه تاریخ تئاتر خراسان رضوی نشان می‌دهد که همچنان جریان تئاتر تازه و زنده و همیشه بکر بوده است، اظهار کرد: امسال ١٠٥ سال است که حضور تئاتر را در این استان شاهد هستیم.

مهجوری در زیر سایه بی توجهی/تئاتر خراسان ۱۰۵ ساله شد

سید جواد اشکذری با بیان اینکه اجراهای عمومی و استقبال از تئاتر در استان‌ها بخصوص مشهد بقدری خوب بوده که می‌توان برای اقتصاد تئاتر به‌طور ریشه‌ای فکر کرد، افزود: در تلاش هستیم تا اقتصاد تئاتر را همانند مشهد در سایر شهرهای استان هم شکوفا کنیم.

وی تمرکززدایی از مشهد و پرداختن بیشتر به شهرستان‌ها را شعار امسال انجمن نمایش استان دانست و اظهار کرد: تئاتر به عنوان یک هنر فرهنگ ‌ساز باید مدنظر قرار گیرد.
اشکذری با بیان اینکه در شهرستان‌ها قیمت بلیت آن ‌قدر پایین است که جوابگوی هزینه‌های ابتدایی نمایش نیست، بیان کرد: مبلغ بلیت‌ها برای تئاتر بسیار کم است که اگر همین را هم نخرد، اقتصاد تئاتر رو به نابودی خواهد رفت.
وی در ادامه با اشاره به این که هفت شهر استان خراسان ظرفیت‌های بالایی در اجراهای عمومی دارند، افزود: معتقدیم برگزاری جشنواره‌ها در مشهد بسیار زیاد شده و باید در استان خراسان تقسیم شوند.وی با بیان اینکه تئاتر در شهرستان‌ها آن‌قدر ظرفیت و استعداد دارد که می‌تواند به تئاتر مشهد تنه بزند، عنوان کرد: بدون شک امسال سال خوبی برای تئاتر شهرستان‌های خراسان است.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی در ادامه با اشاره به اینکه اگر پرچم هنر خراسان برافراشته شده به خاطر تئاتری است که دارد، بیان کرد: اکنون ٢٠ انجمن نمایش در شهرهای خراسان داریم.
وی همچنین به مشکلات تئاتر خراسان اشاره کرد و گفت: عدم توجه به موضوع آموزش یکی از مشکلاتی است که تاکنون مهجور مانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.