اصفهان – شهردار اصفهان گفت: روز گذشته در جلسه شورای معاونین در منطقه یک روند تلفیق دو منطقه یک و سه و ایجاد منطقه تاریخی اصفهان بررسی شد تا یک کار ارزشمند میراثی در اصفهان انجام شود.

 ایجاد منطقه تاریخی اصفهان/ دولتخانه صفوی با۲۰طرح احیا می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، مهدی جمالی‌ن‍ژاد در جمع خبرنگاران در حاشیه بهره برداری از پروژه‌های عمرانی منطقه سه شهرداری اصفهان که در قالب پنجاه و هفتمین هفته از برنامه هر هفته با چند افتتاح برگزار شد با اشاره به اینکه هفته قبل از انتخابات افتتاحیه پروژه‌ها صورت نگرفت،‌ اظهار داشت: این اقدام برای دوری از هر گونه شائبه‌ای انجام شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد از پروژه‌های شهرداری اصفهان به مرحله بهره‌برداری رسیده است، ابراز داشت: همه پروژه‌هایی که در این دوره از شهرداری آغاز شده است تا عید فطر به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه روز گذشته در جلسه شورای معاونین در منطقه یک شهرداری اصفهان روند تلفیق دو منطقه یک و سه شهرداری و ایجاد منطقه تاریخی شهر اصفهان بررسی شد، افزود: اگر این منطقه ایجاد شود کار ارزشمند میراثی را می‌توان در شهر اصفهان انجام داد.

وی با بیان اینکه در شهر اصفهان دو هزار و ۳۰۴ هکتار بافت فرسوده وجود دارد، اضافه کرد: در این شهر پنج گونه بافت فرسوده است که ۲۰ درصد از جمعیت شهر اصفهان در این منطقه سکونت دارند و ۱۲ درصد از مساحت شهر اصفهان را شامل می‌شود.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه سند راهبردی بازآفرینی پایدار بافت‌های ناکارآمد شهری در اصفهان تدوین شده است،‌ تصریح کرد: در این راستا دفاتر تسهیل‌گری خدمات نوسازی بافت تاریخی شهر اصفهان تشکیل شده است و در این زمینه می‌توان به راه‌اندازی این دفتر در مناطق هفت، شش و ۱۴ اشاره کرد که در محلات همت آباد، شاهد و زینبیه راه‌اندازی شده‌اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه با تلفیق منطقه یک و سه و راه‌اندازی منطقه تاریخی در شهر اصفهان می‌توان با اجرای ۲۰ پروژه دولت‌خانه صفویه را اجرایی کنیم، ابراز داشت: کف‌سازی و پیاده‌روسازی چهارباغ که در سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز شده است یکی از پروژه‌های احیای دولتخانه صفویه است.

احیای باغات صفویه و احیای کاخ جهان‌نما در دستور کار است

شهردار اصفهان احیای باغات صفویه و احیای کاخ جهان‌نما را نیز از دیگر پروژه‌های در دستور کار شهرداری در سال جاری برای احیای دولت‌خانه صفویه اعلام کرد و افزود: این پروژه‌ها با سرعت خوبی انجام می‌پذیرد.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح پارکینگ و خیابان آیت‌الله خراسانی در این برنامه از طرح هر هفته با چند افتتاح اضافه کرد: طول این خیابان حدود ۴۰۰ متر و عرضی حدود ۱۷ متر را دارد و با اعتبار بیش از ۳۴ میلیارد تومانی به بهره برداری رسیده است.

جمالی‌ن‍ژاد با بیان اینکه پارکینگ آیت‌الله خراسانی دومین پارکینگ هوشمند اصفهان است که در اصفهان و در دو سال گذشته به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: این پارکینگ نیز با جدیدترین و مدرن‌ترین تجهیزات تجهیز شده است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از خیابان آیت‌الله صافی اضافه کرد: این خیابان نیز با ۹ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسیده است.

شهردار اصفهان با اشاره به افتتاح بوستان علوی نیز ابراز داشت: خیابان صاحب‌الزمان (عج) نیز امروز به بهره برداری می‌رسد.

وی در خصوص واگذاری ناوگان اتوبوسرانی به بخش خصوصی نیز افزود: این واگذاری به صورت تدریجی در حال انجام است و در این زمینه از دیگر کلان‌شهرها عقب هستیم و این در حالی است که در حوزه جوان‌سازی ناوگان اتوبوسرانی از دیگر کلان‌شهرهای کشور جلوتر هستیم.

جمالی‌ن‍ژاد با اشاره به اتمام عملیات بهره برداری فاز اول شهرک سلامت اصفهان ابراز داشت: این پروژه آماده بهره برداری است و برای بهره برداری از آن در انتظار حضور یکی از مقامات ملی هستیم.

وی در خصوص احیای کاخ جهان نما نیز گفت: تفاهم‌نامه‌ای را با سازمان میراث فرهنگی تنظیم کرده‌ایم که بر اساس آن تعداد زیادی از ابنیه تاریخی و به وی‍ژه کاخ جهان‌نما احیا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.