بردسکن- در آستانه ماه مبارک رمضان و در گرامی داشت دهه تکریم و غبارروبی مساجد بیش از ۱۰۰مسجد در سطح شهرستان بردسکن با کمک نمازگزاران غبارروبی شد.

بیش از ۱۰۰ مسجد در آستانه ماه مبارک رمضان در بردسکن غبارروبی شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بردسکن در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: باید مساجد را همانند خانه خود بدانیم و در زیباسازی و نظافت آن نهایت اهتمام را داشته باشیم،

حجت الاسلام سید کاظم سالاری افزود: با هماهنگی هایی که انجام شده تشکل های موجود درهر مسجد مشتمل بر هیات های مذهبی، کانون های فرهنگی و پایگاه های مقاومت با محوریت ائمه جماعت مساجد در امر غبار روبی مساجد همکاری دارند.

وی با اشاره به اینکه در تمامی ماه‌ها باید به پاک‌سازی مساجد پرداخت، افزود: ‌فضاسازی و آراسته‌سازی محیط داخلی و بیرونی مساجد، نظافت و شست‌وشوی مساجد و نصب ادعیه رمضان از جمله فعالیت‌های آیین غبارروبی در دهه تکریم مساجد است.

حجت الاسلام سالاری با بیان اینکه غبارروبی و عطرافشانی مساجد پیش از ماه مبارک رمضان از سنت‌های پسندیده دینی است، تصریح کرد: مسجد پایگاه اصلی عبادت است و توجه به پاکیزگی، نظافت و غبارروبی برای حضور یافتن جوانان و نوجوانان به مسجد موثر است.

امام جمعه بردسکن با بیان اینکه این دهه فرصت مناسبی برای شناسایی کارکردهای مختلف مساجد و عطرافشانی و تکریم مساجد است که با حضور جوانان و نوجوانان و عموم مردم در مساجد شهرستان برگزار می‌شود، اظهار کرد: دهه نکوداشت مساجد در واقع دهه خانه‌تکانی مساجد است چرا که مساجد خانه‌های خدا در روی زمین هستند و باید غبارروبی و عطرافشانی شوند.

حجت الاسلام علی اصغر امینی  به نقش مهم و تأثیرگذار مساجد اشاره کرد و افزود: مساجد به عنوان پایگاه‌های مهم فرهنگی نقش مهمی در جلوگیری از ضربه فرهنگی دشمن به جامعه به ویژه نسل جوان دارد که می‌طلبد ائمه جماعت مساجد بیش از پیش در زمینه جذب جوانان به مساجد تلاش کنند.

وی در مورد جایگاه و مقام والای مساجد اظهار داشت: مسجد محل خضوع، خشوع، طاعت و بندگی خداوند است و در آموزه‌های دینی از مساجد به عنوان خانه خداوند یاد شده است زیرا بزرگ‌ترین پایگاه توحیدشناسی و فرهنگ‌سازی احکام و معارف اسلامی مساجد هستند و خداوند رحمان بر توسعه این اماکن مقدس به صراحت دستور داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.