الیگودرز- وزیر نیرو گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تاکنون برای اجرای نیروگاه و سد رودبار الیگودرز هزینه شده که برای تکمیل کار ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای نیروگاه و سد رودبار الیگودرز هزینه شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، حمید چیت چیان صبح پنجشنبه در حاشیه افتتاح نیروگاه سد رودبار الیگودرز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروگاه سد رودبار الیگودرز از نیروگاه‌های بزرگ تولید برق کشور است که این نیروگاه دارای دو واحد است و هرکدام ۲۲۵ مگاوات ظرفیت تولید برق دارد.

وی بابیان اینکه امروز هر دو نیروگاه مورد بهره‌برداری قرار گرفت افزود: برای اجرای این سد و نیروگاه تاکنون حدود دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و پیش‌بینی می‌شود تا تکمیل کار حدود ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر هزینه شود.

وزیر نیرو عنوان کرد: مجموع هزینه‌های این سد بالغ‌بر دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان خواهد بود که بخشی از اعتبارات و منابع مالی موردنیاز این طرح از طریق کشور چین تامین شده و پیمانکار چینی در احداث این بخش نیروگاه همکاری جدی داشته است.

وی بیان کرد: امیدواریم کار اجرایی سد بزرگ بختیاری نیز به‌شدت دنبال شود و نیروگاه این سد نیز۷۵۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق‌آبی کشور افزوده خواهد کرد.

چیت چیان تصریح کرد: از مجموع ۷۶ هزار و ۷۰۰ مگاوات ظرفیت نسبت شده نیروگاه فعلی کشور بالغ‌بر ۱۱ هزار و ۸۰۱ مگاوات نیروگاه برق آماده است که از این ۱۱ هزار و ۸۰۱ مگاوات دو هزار مگاوات در دولت یازدهم مورد ساخت و بهره‌برداری قرارگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در ارتباط با مگاواتی که کشور ما پذیرفته در راستای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای این دو پروژه نقش بسیار جدی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.