رشتخوار -مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت:برداشت جو و کلزا از سطح ۴۳۰۰ هکتار در شهرستان رشتخوار آغاز شد

برداشت جو و کلزا در شهرستان رشتخوار آغاز شد

محمد رضا عباسپور روز پنج شنبه به خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت:در سال جاری پیش بینی شده تا سقف ۱۵ هزارو ۲۰۰ تن جو و کلزااز اراضی رشتخوار برداشت شود که با قیمت تضمینی این تولیدات از کشاورزان خریداری می شود.

وی همچنین با اشاره به برداشت گندم از سطح ۶هزارو ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان هم اظهار داشت:پیش بینی شده که از این سطح تا سقف ۲۲ هزار تن محصول تولید شود که احتمال زیاد تاسقف ۱۸ هزار تن آن بصورت تضمینی توسط دولت از کشاورزان خرید شود.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار افزود: امسال توسعه باغات جدید بر اساس اصول فنی و انتخاب ارقام محصول تجاری جهت تقویت اقتصادی کشاورزی و توسعه صادرات انجام‌شده و امید است شاهد تولید و محصول پربار در شهرستان باشیم.
وی بابیان اینکه ۹۰ درصد واردات دانه‌های روغنی از خارج از کشور انجام می‌شود، گفت: یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی کاهش واردات محصولات است و در شهرستان  رشتخوار تلاش می‌ کنیم که کشت دانه‌های روغنی را افزایش دهیم.
وی اجرای طرح‌های آبیاری تحت‌فشار در زمین‌های کشاورزی یکی را از اهداف جهاد کشاورزی در رشتخوار عنوان کرد.

به گفته وی شهرستان رشتخوار پشتاز در تولید گندم، جو، زعفران و پسته در خراسان رضوی است که سالانه بیش از ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی و دامی تولید و وارد بازار های مصرف می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.