ساری- یادواره شهدای آزادسازی خرمشهر در مازندران در سالن الغدیر سپاه کربلای استان با حضور مسؤولان و اعضای کمیته ایثارگران مازندران، خانواده‌های شهدا و حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد (ص) تهران بزرگ برگزار شد.

یادواره شهدای آزادسازی خرمشهر در مازندران برگزار شد

به گزارش قدس آنلانی به نقل از فارس، در جنگ میان ایران و عراق خرمشهر پس از ۵۷۸ روز اشغال توسط نیروهای دشمن در روز سوم خرداد سال ۶۱ طی عملیات بیت‌المقدس که از مهم ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس بود با ایثار و رشادت‌های فراوان رزمندگان کشورمان آزاد شد.

روز سوم خرداد در تقویم کشور روز مقاومت، ایثار و پیروزی نام گرفت و به همین مناسبت برای گرامیداشت آن روز و رشادت ها برنامه‌هایی در سراسر کشور در حال اجرا است.

به همین دلیل و مناسبت چهارشنبه‌شب یادواره شهدای آزادسازی خرمشهر هم در مازندران در سالن الغدیر سپاه کربلای استان با حضور مسؤولان و اعضای کمیته ایثارگران مازندران و خانواده‌های شهدا و حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد (ص) تهران بزرگ برگزار شد.

سوم خرداد یکی از بهترین و پرافتخارترین دوران جنگ ۸ ساله است

 مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول (ص) تهران در این مراسم با گرامیداشت روز آزادسازی خرمشهر و شهدای آن اظهار کرد: روز سوم خرداد یکی از بهترین و پرافتخارترین دوران جنگ ۸ ساله ما است که بعد از بیش از ۵۰۰ روز اشغال از چنگال  وحشی‌ترین انسان‌های عصر و زمان ما یعنی صدام تکریتی آزاد شد.

حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی با بیان اینکه آزاد سازی خرمشهر به نگاه کارشناسان جنگی و ابرقدرت‌ها یک افسانه و خواب تعبیر نشدنی بود، افزود: با اتکا به خدا و توسل به اهل بیت این کار نشدنی شدنی شد و به تعبیر آنان  این افسانه به واقعیت تبدیل شده است.

آزادسازی خرمشهر معادلات دشمن را به‌هم ریخت

گواهی در ادامه بیان کرد: باید دست رزمندگان آن روز را بوسید، بیش از ۲۶۰ شهید در آزاد سازی خرمشهر از استان مازندران و لشکر ۲۵ کربلا است که باید خاک قبور شهیدان را سرمه و طوطیای چشممان کنیم و دست بازماندگان را ببوسیم و بر این بوسه افتخار کنیم.

وی با بیان اینکه اگر خرمشهر آزاد نمی شد ورق نحو دیگری رقم خورده بود ادامه داد: با آزادسازی خرمشهر روحیه و معادلات دشمن به‌هم خورد و نیروی جدیدی به مردم افزوده شد، مراکز نظامی ما فعالیت شان چند برابر شد و در هر کوی و برزن شادی و غرور بود.

اجازه تجاوز دشمن به خاک جمهوری اسلامی را نمی‌دهیم

گواهی با اشاره به اینکه اگر بیش از ۵۰۰ روز مقاومت و دفاع از شهر نبود خرمشهر هم مانند سمرقند و بخارا بود افزود: جمهوری اسلامی نه یک وجب خاک از دشمن را تصرف و نه اجازه داد که یک وجب خاک کشور به دست دشمن باقی بماند.

به گزارش فارس، یادواره شهدای آزادسازی خرمشهر در ساری با همت اعضای کمیته ایثارگران مازندران که سپاه کربلا، بنیاد حفظ آثار، جهاد کشاورزی استان، شرکت گاز مازندران، برق منطقه‌ای، صدا و سیما، آموزش و پرورش، هلال احمر، نیروی انتظامی، علوم پزشکی و شهرداری ساری و نمایندگی تیپ ۲۳۰ ارتش عضو آن هستند در سالن الغدیر سپاه کربلای مازندران برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.