فیلم‌های اکران دوم نوروزی در اردیبهشت ماه اکران شدند و در میان این فیلم‌ها تنها «نهنگ عنبر؛ سلکشن رویا» توانست نظر مخاطب را جلب کند

«نهنگ عنبر۲»ناجی گیشه اردیبهشت/ اکران یک فیلم با ۸ تماشاچی

  به گزارش «قدس آنلاین»،  سینماها در اوج فعالیت‌های تبلیغاتی کاندیداهای ریاست جمهوری و شورای شهر توانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند زیرا فیلم‌هایی که در سینماها اکران شدند توان جذب مخاطب را داشتند. ۴ فیلم سینمایی «نهنگ عنبر سلکشن رویا»، «آشوب»، «برادرم خسرو»، «ویلایی‌ها» و «قلب سفید قاصدک‌ها» از ۲۰ اردیبهشت اکران شد و در این میان تنها فیلم «نهنگ عنبر؛ سلکشن رویا» با فاصله زیادی از دیگر فیلم‌ها گوی سبقت را ربود.  

با نگاهی به آمار فروش فیلم‌ها به این مهم دست می‌یابیم که فیلم اگر توان و پتانسیل مناسب برای جذب مخاطب را داشته باشد در شرایط انتخابات هم می‌تواند مخاطب را با خود همراه کند.  

فیلم سینمایی «آشوب» ساخته کاظم راست‌گفتار به فروش ۱۵۷۱۵۷۵۰۰ تومان 

فیلم سینمایی «برادرم خسرو» ساخته احسان بیگلری به فروش ۳۸۲۱۳۴۰۵۰ تومان 

فیلم سینمایی «نهنگ عنبر؛ سلکشن رویا» ساخته سامان مقدم  ۵۷۲۳۰۹۳۹۴۷ تومان 

فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» ساخته منیر قیدی ۱۸۸۰۱۶۲۵۰  تومان 

فیلم سینمایی «قلب سفید قاصدک‌ها» ساخته افشین محمودی  ۸۴۰۰۰ تومان 

فیلم سینمایی «تیک آف» ساخته احسان عبدی‌پور به فروش ۲۶۶۶۶۳۵۰۰ تومان 

فیلم سینمایی «نقطه کور» ساخته مهدی گلستانه به فروش ۵۳۱۷۴۷۰۰ تومان 

فیلم سینمایی «امتحان نهایی» ساخته عادل یراقی به فروش ۳۰۴۰۴۵۰۰ تومان 

اگر نگاهی گذرا به آمار فروش فیلم‌ها از تاریخ ۲۰ اردیبهشت تا ۱ خرداد بیاندازیم خواهیم دید فیلم «نهنگ عنبر؛ سلکشن رویا» با فروش بالا توانست سینما را از رکود نجات دهد. اما نکته جالب توجه فروش فیلم «قلب سفید قاصدک‌ها» است این فیلم با فروش ۸۴ هزار تومان ظرف ۱۳ روز تنها ۸ نفر مخاطب داشت و نشان داد که اصلا نتوانسته در جذب مخاطب موفق باشد این فیلم که در دولت دهم با حمایت فارابی با مجوز ویدئو ساخته شده است و در شرایطی که بسیاری از فیلم های سینمایی از سال های گذشته به دلیل محدود بودن سالن‌های سینما امکان نمایش نیافتند، این فیلم پروانه نمایش سینمایی گرفته و امکان نمایش یافته است اما نتوانسته حتی ۱۰۰ هزار تومان در گیشه فروش داشته باشد. فیلم سینمایی «برادرم خسرو» رتبه دوم جدول فروش فیلم‌ها از تاریخ ۲۰ اردیبهشت  را به خود اختصاص داده است.  

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.