قم- مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: تولید محتوا در حوزه فرهنگی رضوی از ضرورت‌هایی است که علمای حوزه‌های علمیه می‌توانند تا حد بسیار زیادی در این زمینه ورود کنند.

ضرورت تلاش حوزه‌های علمیه برای تولید محتوای معارف رضوی

به گزارش قدس آنلاین، اکبر شیخ در دیدار با آیت‌الله ری‌شهری در محل مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در قم، اظهار داشت: از اولویت‌های کاری ما در مجموعه بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، تولید محتوا در حوزه فرهنگ رضوی است.

وی با اشاره به فعالیت‌های آیت‌الله ری‌شهری در جایگاه تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، گفت: بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) آمادگی خود را برای همکاری با آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اعلام می‌کند تا انشاءالله در عرصه تولید محتوا با اشراف آیت‌الله ری‌شهری، کارهای هدفمند در حوزه نرم‌افزار، کتاب و ...، همراه با ترجمه به زبان‌های مختلف دنیا صورت گیرد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: تا کنون در حوزه‌های تحقیقاتی و پژوهشی، تفاهم‌نامه‌هایی از سوی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و آیت‌الله دستغیب تولیت حرم شاهچراغ و همچنین تفاهم‌نامه‌هایی با برخی از نهادهای علمی تحت اشراف علمای شهر مشهد منعقد شده است تا به تولید محتوا و کتب مورد نظر اقدام کنند و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز استفاده کنیم.

وی گفت: در بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) هر ساله جشنواره کتابخوانی با حضور بیش  از ۴۰۰هزار نفر برگزار می‌کنیم که بزرگترین دغدغه شرکت‌کنندگان و همچنین مسئولان برگزاری آن، وجود کتب پرمحتوا است که امیدواریم طی تفاهم‌نامه‌هایی که با این آستان‌های مقدس منعقد می‌شود، این موضوع مرتفع شود.

شیخ افزود: تمام دغدغه ما در خصوص اقدامات مذکور، تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص کتابخوانی است و اصولا ما پیگیر آن هستیم تا دغدغه‌های رهبری و مراجع تقلید را دنبال کنیم، چراکه خود را سرباز ایشان می‌دانیم.

وی در ادامه سخنان خود از انعقاد تفاهم همکاری میان بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با آستان قدس رضوی برای تدوین دانشنامه جامع امام رضا(ع) خبر داد و گفت: از ابتدا اعتقاد داشتیم که برای تولید این مجموعه باید آستان قدس رضوی هم مشارکت داشته باشد تا در آینده کاری موازی این کار صورت نگیرد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در ادامه سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال ۲۰۱۷ میلادی به نام مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام، یادآور شد: به همین مناسبت، در ۸ کشور جهان، همایش‌های علمی با عنوان همین موضوع و تبیین شخصیت حضرت رضا(ع) برگزار شد که خوشبختانه کیفیت قابل قبولی هم داشت.

وی با اشاره به برگزاری پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، گفت: بعد از اتمام جشنواره پانزدهم، یک بازنگری جدی در این خصوص صورت خواهد گرفت تا از انجام کارهای بی‌ثمر پرهیز شود.

شیخ، با اشاره به تأکیدات آیت‌الله ری‌شهری برای تدوین مجموعه‌ای که در آن کرامات واقعی و حقیقی امام رضا(ع) آورده شده باشد، گفت: حاضریم برای این موضوع از خود مجموعه دارالحدیث قم استفاده کنیم.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در پایان سخنان خود یادآور شد: در صدد آن هستیم که یک فیلم سریالی در شأن حضرت رضا(ع) ساخته شود و در این خصوص با معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رایزنی‌ها را آغاز کرده‌ایم و البته در این راستا نیازمند مشورت‌های علما و کارشناسان دینی هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.