بیرجند- رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان جنوبی   گفت: تاکنونبیش از ۷۰ مورد اعتراض و گزارش درباره تخلفات و نحوه برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان به هیئت نظارت ارجاع شده است.

 ۷۰ اعتراض درباره انتخابات شوراهای خراسان جنوبی  به هیئت نظارت ارجاع شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، فرهاد فلاحتی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه این گزارش ها در هیئت های نظارت شهرها و بخش ها، بررسی  می شود بیان کرد: تاکنون گزارش خاصی از تقلب یا تخلف محرز انتخاباتی ارائه نشده است و به طور معمول گزارش تخلف از مواردی است که در سرنوشت انتخابات تاثیر چندانی ندارد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید افراد مستنداتی هم از تخلفات ارائه دهند افزود: این مستندات به هیئت مرکزی نظارت ارسال می شود.  

وی با تاکید بر اینکه گزارش ها و تخلفات را پیگیری و در صورت لزوم اقدام می کنیم بیان کرد: این اقدام به هر صورتی که حق به حق دار برسد انجام خواهد شد که ممکن است بازشماری یا ابطال برخی از صندوق ها باشد.

وی اظهارکرد: پس از اتمام انتخابات؛ ۳۵ نفر درباره برگزاری انتخابات شوراها در روستاها اعتراض خود را به هیئت های نظارت شهرستانی اعلام کرده اند که بیشتر این اعتراضات مربوط به این است که افراد بیشتری نسبت به افراد ساکن در روستا در انتخابات شورای روستا شرکت کرده اند در حالی که حق رأی در روستا نداشته اند.  

فلاحتی از دریافت ۳۵ مورد اعتراض  به انتخابات شوراهای اسلامی شهر هم خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۹ مورد مربوط به انتخابات شورای شهر بیرجند بوده است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان جنوبی از جمله تخلفات گزارش شده را انجام تخلف انتخاباتی هنگام رأی گیری و انجام تبلیغات در شب قبل از انتخابات عنوان کرد.  

وی با اشاره به اینکه فرصت اعتراض کاندیداها به نتیجه انتخابات تا دو روز بعد از انتخابات است که این مهلت تمام شده است افزود: پس از این هم هیئت های اجرایی و نظارت شهرستان و بخش باید طی پنج روز به این اعتراض ها رسیدگی و نتیجه را اعلام کنند.  

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان جنوبی گفت: پس از اعلام نتیجه نیز افراد دو روز فرصت دارند تا اعتراض خود را به هیئت های نظارت بالادستی اعلام کنند.  

فلاحتی اظهارداشت: در این مرحله اعتراض های مربوط به انتخابات شوراهای اسلامی روستا در هیئت نظارت شهرستان و اعتراض های مربوط به انتخابات شوراهای شهر در هیئت عالی نظارت استان با فرصت ۱۵ روزه رسیدگی و نتایج قطعی اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.