۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۱
کد خبر: 533143

غلات کامل از جمله جودوسر، برنج قهوه ای، کوینولا و ذرت بوداده محتوی تمام بخش های مغذی غلات می باشند.

موادغذایی با حداقل میزان بروز آکنه

به گزارش قدس آنلاین، براساس مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، بیشتر از ۴۵ میلیون نفر از مردم امریکا آکنه دارند. از نشانه های آن می توان به جوش سرسفید، سرسیاه، صورتی، بزرگ، ضایعات چرکی و ملتهب معروف به کیست و ندول اشاره کرد که می توانند منجر به اسکار یا جوشگاه شوند. بنابراین بهتر است از موادغذایی با حداقل میزان بروز آکنه و جوش صورت استفاده کنید. هرچند سبک زندگی و رژیم غذایی نقش مهمی در مدیریت علائم آکنه ایفا می کنند، اما برای نتایج بهتر به متخصص پوست یا متخصص تغذیه مراجعه کنید.

غلات کامل

غلات کامل از جمله جودوسر، برنج قهوه ای، کوینولا و ذرت بوداده محتوی تمام بخش های مغذی غلات می باشند. بنابراین غلات کامل تامین کننده ی میزان بیشتری از ویتامین ها، موادمعدنی و فیبر است، همچنین با نمایه گلیسمی پایین، تاثیر کمی بر قند خون می گذارد. استفاده از موادغذایی با نمایه گلیسمی پایین در رژیم غذایی ممکن است در کمک به بروز علائم کمتری از آکنه موثر باشد. عدم تعادل هورمونی به ویژه هورمون انسولین نیز عاملی موثر در بروز آکنه است. برای کاهش دادن تاثیر گلیسمی موادغذایی، نان های غنی شده، پاستا و برنج را با معادل های غلات کامل ۱۰۰ درصد جایگزین کنید. بری نمونه ذرت بو داده تحت فشار هوا یک میان وعده ای با نمایه گلیسمی پایین است که می تواند جایگزین چیپس سیب زمینی و چوب شور شود.

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین های C و A ، از بدن در برابر عفونت ها و بیماری ها حمایت می کنند. ویتامین A دارای بسیاری از خواص مشابه با داروهای رتینوئید است که برای درمان آکنه کاربرد دارند. برخلاف مکمل ها و درمان های دارویی، موادغذایی حاوی ویتامین A هیچ گونه عوارض جانبی برای بدن ندارند. میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین A شامل انبه، زردآلو، نارنگی، طالبی، پاپایا، اسفناج، کلم کیل و هویج است. آب هویج نیز جزو منابع ارزشمند این ویتامین به حساب می آید.

فرآورده های سویا

مصرف فرآورده های لبنی در برخی از افراد با افزایش علائم آکنه در ارتباط است. بنابراین در صورت تشدید علائم آکنه بعد از مصرف فرآورده های لبنی، می توانید از محصولات غیرلبنی غنی از کلسیم مانند شیر سویا، توفو، ماست سویا و پنیر سویا استفاده کنید.

ماهی آب سرد و بذرکتان

ماهی آب سرد از جمله سالمون، شاه ماهی، خال مخالی و هالیبوت و همچنین دانه بذرکتان جزو منابع خوب امگا ۳ (اسیدهای چرب ضروری با خواص ضدالتهابی) محسوب می شوند. کاهش دریافت امگا ۶ موجود در گوشت ها و فرآورده های لبنی و مصرف بیشتر امگا ۳ ممکن است با کم کردن التهاب فولیکول ها و بهبود سطوح هورمونی در کمک به کاهش بروز آکنه موثر باشد. ماهی غنی از پروتئین و بذرکتان سرشار از فیبر است، همچنین این دو ماده غذایی نمایه گلیسمی پایینی دارند. از دانه بذر کتان می توانید در اسموتی ها، ماست و غلات استفاده کنید.

منبع:  بهداشت نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.