بعد از تیرگی روابط فیلیپین و متحد دیرینه‌اش آمریکا، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که توافق همکاری نظامی و فنی مسکو و مانیل در مراحل نهایی آماده شدن است.

روسیه در آستانه توافق نظامی با فیلیپین

به گزارش قدس آنلاین، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه (امروز) اعلام کرد که توافقنامه همکاری نظامی و فنی روسیه با فیلیپین در مراحل نهایی آماده‌ شدن است.

لاوروف که در کنار «آلن پیتر کایتانو» وزیر خارجه فیلیپین سخنرانی می‌کرد، گفت که مجموعا ۹ توافق همکاری بین دو کشور روسیه و فیلیپین امضا شده است.

وزیر امور خارجه روسیه توضیح داد: «و به طور قطع شماری از اسناد بسیار مهم از جمله موضوعات همکاری نظامی و فنی، تعامل میان سازمان‌های اجرای قانون در مراحل نهایی آماده شدن قرار دارد».

در حالی لاوروف از تقویت رابطه روسیه و فیلیپین سخن به میان آورده است که «رودریگو دوترته» رئیس‌جمهور فیلیپین چندین پیش اعلام کرد که زمان آن رسیده که فیلپین از آمریکا دور شده و با چین متحد شود.

وی همچنین گفته بود که احتمالاً به روسیه سفر کند و با مقامات روسیه از جمله «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه وارد گفت‌وگو شود و به پوتین بگوید که چین، روسیه و فیلیپین سه کشور متحد هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.