بیرجند- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ثبت نام از کودکان ورودی پایه اول ابتدایی را مستلزم شرکت در برنامه سنجش بدو ورود دانست و تأکید کرد: سنجش کودکان بدو ورود به دبستان براساس نوبت دهی سامانه سناد انجام می شود.

 سنجش کودکان بدو ورود به دبستان در خراسان جنوبی براساس سامانه سنادنوبت دهی می شود

عباس لامعی ظهر امروز در حاشیه برگزاری مرحله استانی دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان استان در گفت وگو با خبرنگارقدس آنلاین در بیرجند اظهار داشت: ثبت نام دانش آموزان پایه اول دبستان از اول خرداد آغاز شده و سایر پایه ها و دوره های تحصیلی نیز پس از پایان امتحانات شروع و تا پایان مرداد ماه سال جاری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه دستور العمل ثبت نام مدارس به مدیریت ها و ادارات استان ارسال شده است ادامه داد: ضروری است فرآیند ثبت نام از طریق سامانه های مربوطه انجام پذیرد،

وی تصریح کرد: کلیه مدیران مدارس ابتدایی موظفند اطلاعات دانش آموزان به ویژه در پایه اول را حداکثر تا پایان تیرماه امسال در سامانه سناد، سنجش بدو ورود و سایر سامانه های مربوطه ثبت نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: به منظورتحقق پوشش تحصیلی کامل، ثبت نام از افراد لازم التعلیم فاقد مدارک هویتی که از نظر سنی امکان تحصیل در نظام آموزش رسمی کشور را دارند، به استناد مصوبه هیات محترم وزیران با ارائه کارت حمایت تحصیلی صادره از فرمانداری ها صورت می پذیرد.

لامعی با بیان این که ثبت نام دانش آموزان پایه دهم بر اساس سیاست ها و ظرفیت های تعیین شده در شاخه ها و رشته ها ی مختلف انجام می شود، اضافه کرد: با توجه به انجام هدایت تحصیلی دانش آموزان در پایه نهم، ثبت نام دانش آموزان در پایه دهم منوط به ارائه نمودن برگ هدایت تحصیلی همراه با سایر مدارک است.

رئیس ستاد نظارت بر ثبت نام مدارس استان، بر ثبت نام از هنرجویان هنرستان ها، بدون لحاظ محدوده جغرافیایی و بر اساس ضوابط مربوطه تآکید کرد.

لامعی خاطر نشان کرد: ثبت نام کودکان بدو ورود به دبستان با نیازهای ویژه به دلیل شرایط، امکانات و ضرورت استفاده از نیروی متخصص، در مدارس عادی ممنوع است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، یاد آور شد: ثبت نام دانش آموزان کلیه پایه های تحصیلی درمدارس طبیعی دولتی بدون برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه و  شرط نرخ صرفا بر اساس محدوده جغرافیایی مدارس صورت می پذیرد.

رئیس ستاد نظارت بر ثبت نام مدارس استان، با اشاره به شیوه پذیرش و ثبت نام دانش آموزان در مدارس غیر دولتی، شاهد و ایثارگران، نمونه دولتی، استعدادهای درخشان افزود: در مدارس غیر دولتی، نصب نرخ شهریه مصوب ابلاغی، به همراه رئوس کلیه فعالیت ها در محل ثبت نام و در معرض دید اولیا و مراجعین محترم الزامی است.

لامعی با بیان این که پرداخت هزینه های خدماتی کاملا اختیاری است، گفت: تعیین و دریافت هزینه های خدماتی از قبیل تغذیه بین روز، لباس متحد الشکل و ایاب وذهاب، پس از تصویب  انجمن اولیا مربیان مدرسه و کسب موافقت اداره آموزش و پرورش، در زمان مقرر امکان پذیر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.