مشهد- برای نخستین بار شبکه مردمی خادمیاران خانواده به منظور رسیدگی و حل مشکلات حوزه خانواده تحت پوشش مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی تشکیل می‌شود.

شبکه مردمی خادمیاران خانواده تشکیل می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، معاون مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی در نشست هم اندیشی تشکل‌ها و فعالان حوزه خانواده در مشهد مقدس با بیان این خبر گفت: مشکلات حوزه خانواده در حال حاضر تبدیل به یک بحران اجتماعی شده، از این رو شبکه مردمی خادمیاران خانواده در سطح شهر مشهد و کشور در حال شکل گیری است.

حجت الاسلام سیدعباسعلی وهاب‌زاده با تأکید بر این مطلب که دشمنان امروز در صدد از بین بردن بنیان خانواده هستند، افزود: باید با بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی و خودانگیخته تشکل‌ها و فعالان فرهنگی حوزه خانواده برنامه‌های مدونی را در طراحی و اجرا نماییم.

این کارشناس امور خانواده با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته در کشور آمار طلاق رشد بالایی داشته است و در هر سال نسبت به سال قبل روبه رشد بوده است، گفت: متأسفانه عمده طرح‌ها و برنامه دستگاه های مختلف به منظور جلوگیری از طلاق برنامه‌ریزی شده است؛ اما امروز آسیب جدی‌تر از طلاق، کاهش ازدواج است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از عوامل اصلی در طلاق بخاطر آن است که زوج های جوان و دختران و پسران ما آموزش های لازم را دریافت نمی‌کنند .

وی با انتقاد از اینکه متأسفانه هنر زندگی کردن را به دختران و پسران خود یاد نداده‌ایم، ابراز داشت: اکثر آموزش های ارایه شده در حوزه خانواده و مهارت های زندگی بسیار ضعیف بوده است و این آموزش‌ها فراگیر و جامع بین زوج های جوان نبوده است.

وی با بیان اینکه طلاق باعث ترس از فرزندآدری در زوج های طلاق نگرفته می‌شود و یا باعث تأخیر انداختن باروری می‌گردد، افزود: باروری در سن بالا علاوه بر مشکلات بهداشتی و تربیتی باعث کاهش دوره باروری زن و از بین رفتن فرصت ها می‌گردد که با سیاست جمعیتی در تضاد است.

به گفته این کارشناس امور تربیتی طلاق باعث عدم امنیت روانی خانواده‌ها شده و بذر بدبینی زنان به مردان و تشنج و درگیری را افزایش می دهد.

حجت الاسلام وهاب زاده عنوان کرد: طلاق باعث رواج پدیده جدید شرط گذاری غیرمنطقی و غیرعلمی در ازدواج شده و باعث افزایش روند وجود دو یا چندگونه فرزند با هم در یک خانواده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.