اصفهان- مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: امسال ۳۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم درون استانی و برون استانی اعزام می‌شوند.

اجرای ۲۵۰۰ طرح اقتصاد مقاومتی در سال ۹۶ / ۳۰۰ گروه جهادی از اصفهان به مناطق محروم اعزام می‌شوند

به گزارش قدس آ«لاین به نقل از تسنیم، سرهنگ احسان الله رضاپور درباره برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان در سال ۹۶ اظهار داشت: مهمترین برنامه ما اعزام گروه‌های جهادی به تعداد ۱۲۰ هزار نفر-روز در قالب ۳۰۰ گروه به مناطق محروم درون استانی و برون استانی است.

وی در ادامه درباره فعالیت‌های این گروه‌ها گفت: عمده فعالیت‌های این گروه‌ها در زمینه‌هایی همچون اشتغال، اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی، عمرانی، بهسازی مدارس است اما فعالیت‌های دیگری از جمله کار در زمینه‌های فرهنگی نیز جزو خدمات این گروه‌ها به محرومان محسوب می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان افزود: ما علاوه بر خدمت به محرومان استان اصفهان، گروه‌های جهادی زیادی را نیز برای کمک به سایر محرومان به استان‌های دیگر از جمله ایلام، کرمانشاه، کردستان، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان اعزام می‌کنیم.

وی بیان کرد: ما علاوه بر ساماندهی و سازماندهی بسیج متخصصان شامل بسیج متخصصان جامعه کشاورزی، جامعه عمران، جامعه پزشکی و شناسایی متخصصان در هر زمینه و دعوت به کار کردن آنها، ۱۵۰ گروه پزشکی جهادی را برای ارائه ویزیت رایگان به محرومان و ارائه اقلام دارویی به صورت رایگان به مناطق محروم اعزام کردیم.

رضاپور خاطرنشان کرد: اولویت بعدی این سازمان در سال ۹۶ که به فرموده رهبر معظم انقلاب سال "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" است اجرای ۲۵۰۰ طرح اقتصاد مقاومتی شامل (صنایع دستی و مشاغل خانگی، گیاهان دارویی و زعفران، ایجاد گلخانه‌ها و...) است.

وی اظهار داشت: باتوجه به اینکه تا به این لحظه اعتبارات مالی این طرح‌ها تامین نشده است، استارت این اقدامات نیز خورده نشده و ان‌شاءالله در این سال با تامین منابع مالی شاهد اجرای آن خواهیم بود. پیش بینی می‌کنیم که با ایجاد همین طرح‌ها حدود ۴ هزار نفر مشغول به کار خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.