عضو کمیسیون عمران مجلس، در رابطه با راهکارهای عملیاتی برای تحقق شعار سال، از پیش بینی ۱۶۰ هزار میلیارد تومانی برنامه ششم در راستای سرمایه گذاری خارجی خبر داد.

پیش بینی ۱۶۰ هزار میلیاردی برنامه ششم برای سرمایه گذاری خارجی

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با رادیو گفتگو، ضمن اشاره به ریل گذاری مجلس در قالب برنامه ششم و دستیابی به رشد ۸ درصد اظهار داشت: پیش بینی کرده ایم نرخ بیکاری از ۱۲.۸ به ۸.۶ کاهش یابد و سالانه ۷۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در کشور صورت گیرد.

وی منبع اصلی تامین مالی را ناظر بر تحقق بودجه سالانه، صندوق توسعه ملی، بانک ها و سرمایه مردمی و خارجی برشمرد و افزود: پیش بینی کرده ایم حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان از منابع سرمایه گذاری خارجی استفاده نماییم.

لاهوتی با اشاره به اعلام برنامه های اقتصادی در قالب مناظره های انتخاباتی گفت: برنامه ۵ سال آینده کشور تصویب شده است و رئیس جمهور باید از چگونگی اجرای برنامه های اقتصادی سخن به میان آورد.

این نماینده مجلس با اعتقاد بر اینکه تعامل اقتصادی کشور در گرو تعامل سیاسی است، ادامه داد: در شرایط تحریم، حل و فصل مشکلات اقتصادی سخت و مشکل بود. امروز گردشگری رتبه سوم دنیا را به خود اختصاص داده است که مسیری دیگر در پیش گرفته است.

لاهوتی گام نخست دولت در ایجاد تعامل در حوزه بین الملل را یادآور شد و افزود: برای ایجاد تعامل با دنیا، تورم و نابسامانی های ارزی جای خود را به آرامش اقتصادی در جامعه داده است؛ ضمن اینکه ۱.۵ میلیارد دلار ریال از منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال زایی روستاها اختصاص می یابد.

وی در پایان با انتقاد از تخلیه روستاها و مضرات این حرکت برای اقتصاد کلان کشور، گفت: مجلس در اولین روز کاری بعد از انتخابات، نخستین قدم را در راستای ریل گذاری های گذشته، برای کمک به دولت برداشت و افق روشنی را برای حل مشکلات اقتصادی بیکاری کشور می بینم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.