۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
کد خبر: 533690

خط قرمز- مهدی کاهانی مقدم: زن جوانی که ارتباط پنهانی او با یکی از بستگان همسرش، زمینه‌ساز قتل او شد، روز گذشته برای پاسخ گفتن به ده‌ها سؤال بی‌جواب این پرونده پیچیده جنایی، در مقابل قاضی ویژه قتل عمد دادگستری مشهد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ما این زن 38 ساله عصر جمعه با مراجعه به کلانتری شفای مشهد به مأموران گفت که شوهرش، پسرخاله خود را در منزل مادرش به قتل رسانده و جنازه او را درون چاه فاضلاب انداخته و متواری شده است.

به دنبال اعلام این موضوع، کاظم میرزایی، قاضی ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، با صدور دستورات ویژه‌ای خواست اکیپی از مأموران انتظامی با کمک مأموران آتش نشانی به محل اعزام شده و به بررسی صحت و سقم اظهارات این زن بپردازند.

دقایقی بعد با پیدا شدن آثار وجود جسد داخل چاه فاضلاب منزل مادر قاتل واقع در خیابان حر عاملی، مقام قضایی نیز در محل حضور یافته و جنازه مقتول توسط مأموران آتش نشانی از چاه بیرون کشیده شد. در معاینات اولیه پزشک قانونی حاضر در محل، با وجود فساد نعشی شدید، هیچ آثار ضرب و جرحی بر روی جنازه مقتول که مردی حدود 32 ساله بود، مشاهده نشد و به منظور انجام معاینات دقیق‌تر و تعیین علت قطعی مرگ جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت.

در همین حال قاضی کاظم میرزایی زن جوان را که همچنان مضطرب و نگران بود، مورد بازجویی قرار داد که در نتیجه پرسش‌های هوشمندانه مقام قضایی، وی پرده از راز ارتباط پنهانی خود با مقتول برداشت و اعتراف کرد که از مدتی قبل از طریق شبکه اجتماعی تلگرام با مقتول که پسرخاله شوهرش بوده، ارتباط برقرار کرده و ادامه این روابط پنهانی آنها سرانجام مورد ظن همسرش قرار گرفته و او از ماجرا باخبر شده است.

این زن جوان ادامه داد که شوهرش به همین خاطر با پسرخاله‌اش (جواد) طرح دوستی ریخت و به او نزدیک شد تا در فرصتی مناسب به حساب او برسد تا اینکه روز پنجشنبه سر سفره ناهار به من گفت که این آخرین ناهاری است که با هم می‌خوریم و چند دقیقه بعد هم که زنگ خانه‌مان به صدا درآمد، با وحشت از منزل خارج شد و تاکنون بازنگشته است. من هم که به او مشکوک شده بودم و از طرفی کسی هم از جواد خبری نداشت، احتمال دادم شوهرم او را کشته به همین خاطر به کلانتری رفتم و موضوع را خبر دادم.

در پی اظهارات این زن جوان قاضی میرزایی دستور بازداشت او را صادر کرد و این در حالی بود که سؤالات بسیاری در این پرونده بی‌پاسخ مانده و تلاش گسترده کارآگاهان اداره ویژه جنایی نیز برای دستگیری متهم به قتل فراری که وحید نام دارد، آغاز شده بود.

ادامه گزارش خبرنگار ما حاکی است این زن 38 ساله روز گذشته بار دیگر مقابل قاضی ویژه قتل عمد قرار گرفت تا شاید برخی ابهامات موجود را برطرف کند. او سرانجام در پاسخ به سؤالات دقیق و مبتنی بر تجربه مقام قضایی گفت که چند روز قبل از وقوع این جنایت شوهرش با بیان اینکه مادرش بزودی به مسافرت خواهد رفت، از وی خواسته با گذاشتن قراری صوری جواد را به خانه مادر همسرش کشانده و در آنجا به او شربت آلوده به قرص خواب آور خورانده و پس از بیهوش شدن او خودش خارج شود و دیگر به هیچ کاری کار نداشته باشد و او سپس آمده و جواد را می‌کشد و جنازه‌اش را هم درون چاه فاضلاب داخل حیاط می‌اندازد.

وی گفت: اما من این پیشنهاد وحید را قبول نکردم هر چند تهدید به طلاق کرد. اما روز پنجشنبه که ناهار می‌خوردیم، او گفت که این آخرین ناهاری است که با هم می‌خوریم و چون مضطرب بود و در ضمن مدتی از جواد هم خبری نداشتم، حدس زدم که کار خود را کرده و جواد را کشته است. در همین هنگام تلفن وحید زنگ زد، مشغول جواب دادن به تلفن بود که زنگ در هم به صدا درآمد. وحید حسابی وحشت زده شد؛ گوشی تلفنش را همانجا انداخت و به سمت در حیاط رفت. صدای یکی از همسایه‌ها بود. در را باز کرد با عجله خارج شد و دیگر برنگشت من وقتی تلفنش را برداشتم هنوز خاله‌اش آن طرف خط منتظر بود، ماجرا را به او گفتم و تلفن را قطع کردم.

زن جوان ادامه داد: چند ساعت گذشت اما خبری از وحید و جواد نبود. به خواهر همسرم زنگ زدم و ماجرا را گفتم که گفت اگر تا شب نیامد، به پلیس خبر می‌دهیم. بعد هم از برادرم مشورت گرفتم و بعد هم به کلانتری شفا رفتم و موضوع را خبر دادم.

در همین حال قاضی کاظم میرزایی با بیان اینکه با توجه به آثار و شواهد موجود در صحنه جنایت و کشف جسد، همچنان تناقض‌هایی در اظهارات همسر مقتول وجود دارد، تأکید کرد که تحقیقات گسترده‌ای برای حل معمای پیچیده این جنایت در حال انجام است که امید داریم هر چه زودتر به نتیجه برسد.

وی از جمله این ابهامات را نبود هیچ آثار و شواهدی از ضرب و جرح بر روی جسد مقتول و نیز در محل کشف جسد (منزل مادر مقتول) و همچنین لخت بودن جسد و پیدا نشدن البسه او در محل عنوان کرد که به پیچیدگی این پرونده افزوده است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.