​ایلام- فرماندار ایلام گفت: اعتراض کاندیداهای شورای شهر ایلام به نتیجه انتخابات، مستند نیست.

اعتراض کاندیداهای شورای شهر ایلام مستند نیست

معروف بسطامی روز یک شنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه انتخابات شورای شهر ایلام کاملاً الکترونیکی برگزار گردید، اظهارداشت: برای آشنایی مردم با چگونگی استفاده از این دستگاه ها، ۲۰ روز قبل از انتخابات در چند نقطه از شهر ایلام آموزش لازم به شهروندان داده شد تا در روز انتخابات مشکلی بوجود نیاید.

وی با اشاره به اینکه کاربران صندوق های رأی الکترونیکی آموزش های لازم را از قبل فرا گرفته بودند، افزود: تمامی مراحل انتخابات از طریق هیئت های اجرایی، نظارت و بازرسی کاملاً رصد شده و در برگزاری آن هیچ گونه مشکلی مشاهده نشد.

فرماندار ایلام به فرصت دو روزه کاندیداهای شورای شهر برای اعتراض اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: پس از آن هیئت نظارت و هیئت اجرایی پنج روز فرصت رسیدگی به شکایات داشته و در همین راستا و با حضور پنج نماینده از کاندیداها، به شکایات رسیدگی شد که هیچ تخلف و یا تقلبی محرز نگردید.

معروف بسطامی عمده اعتراضات کاندیداها را ناشی از شایعات اطرافیان و ستادهایشان دانست و بیان داشت: در همین راستا تعدادی از صندوق ها با حضور نمایندگان کاندیداها، هیئت اجرایی و هیئت نظارت بازشماری شده که موردی از تخلف در آن مشاهده نشد.

وی با بیان اینکه خرید و فروش رأی یک معضل اجتماعی است و در خارج از شعب اخذ رأی صورت گرفته است، تصریح کرد: هیئت های اجرایی تنها موظف به رعایت قانون در شعب اخذ رأی بوده و اگر تخلفی در خارج از شعب بوده وظیفه نیروی انتظامی و دستگاه قضایی است که با متخلفان برخورد قانونی انجام دهند.

فرماندار ایلام با تأکید بر اینکه انتخابات شورای شهر ایلام توسط هیئت نظارت شهرستان تأیید شده است، یادآور شد: هیئت نظارت استان پنج روز فرصت دارد تا به شکایات رسیدگی کند و پس از آن تأیید و یا عدم تأیید انتخابات شورای شهر در هفته آینده به اطلاع عموم خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.