منتهی پرداخت آن به این صورت است که همان مقداری که در موقع خرید از کشاورز دولت به کارخانه دار داده است را سازمان چای پرداخت می کند با این تعهد که کارخانه دار سهم خودش را به حساب سازمان چای واریز و پول کشاورز پرداخت شود.

۷۵ درصد نیاز کشور به چای از طریق واردات یا قاچاق تامین می شود / قیمت چای در ماه رمضان نباید افزایش یابد

اختصاصی قدس آنلاین- ایرج هوسمی رئیس اتحادیه چایکاران درباره قیمت چای در ماه مبارک رمضان به خبرنگار قدس آنلاین گفت: کارخانجات چای در شروع بهره برداری و برداشت انواع چای ممتاز و شکسته قیمتی برای این محصول تعیین می کنند که این قیمت در طول سال از فروردین ماه آن سال تا فروردین ماه سال بعد که محصول بعدی برداشت می شود تغییر نمی کند. وی در ادامه افزود: یعنی اصولا مناسب های مختلف نباید در قیمت چای تغییری ایجاد کند، مگر اینکه توزیع کنندگان و به نوعی فروشندگان چای از این فرصت سوء استفاده کرده و با توجه به افزایش تقاضا قیمت چای را گران کنند. هوسمی تصریح کرد: وگرنه از نظر کارخانجات چای قیمت ها در طول سال نباید تغییری کند و قیمت های اعلام شده برای یکسال آینده ثابت است.

رئیس اتحادیه چایکاران درباره پرداخت مطالبات چایکاران به قدس آنلاین گفت: بر اساس برنامه سازمان چای بخشی از برگ سبزهای که از کشاورزان خریداری می شود به صورت یارانه به کشاورزان بازگردانده می شود. وی در تشریح این روش بیان داشت: به عنوان مثال اگر کشاورز این چای را به سازمان چای به مبلغ ۳ هزار تومان فروخته باشد ممکن است سازمان چای این چای را به قیمت یک هزار تومان به کارخانجات بفروشد و این مابه التفاوت ۲ هزار تومانی کمکی است که سازمان چای به کارخانه ها می کند تا بتوانند به تولید خود ادامه دهند.

هوسمی درباره پرداخت این یارانه خاطرنشان کرد: منتهی پرداخت آن به این صورت است که همان مقداری که در موقع خرید از کشاورز دولت به کارخانه دار داده است را سازمان چای پرداخت می کند با این تعهد که کارخانه دار سهم خودش را به حساب سازمان چای واریز و پول کشاورز پرداخت شود. این فعال صنفی ادامه داد: اگر کارخانه ای در پرداخت بدهی خودش تعلل یا بدقولی کند آن وقت  سازمان چای باید این مبلغ را به کشاورز بپردازد.

وی در خاتمه با اشاره به تولید کمتر از ۳۵ هزار تن چای در داخل کشور اظهار داشت: این میزان تولید جوابگوی کمتر از یک چهارم مصرف داخلی بوده و حدود ۷۵ درصد دیگر از نیاز کشور از طریق واردات یا قاچاق تامین می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.