آران و بیدگل - مدیر اجرایی حرم هلال بن علی (ع) گفت: آجرهای خشتی با قدمت ۱۳۰۰ سال در کاوش های باستان شناسی در معماری و خشت های بکار رفته در بخش هایی از حرم محمد هلال بن علی (ع) کشف شد.

آجرهای خشتی ۱۳۰۰ ساله در حرم هلال بن علی کشف شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، سید جواد تکیه با اشاره به وجود برخی از موانع برای ادامه کار کاوش به دلیل جو خاص شهرستان و حرم مطهر اظهار داشت: حرم مطهر آماده ادامه کاوش ها برای بررسی بیشتر و شناسایی قدمت این اثر تاریخی کم نظیر کشور است.

وی در ادامه با اشاره به وجود کتابخانه ای در حرم مطهر با قدمت بیش از ۵۰ سال اظهار داشت: این کتابخانه با دارا بودن بیش از ۱۱۰ هزار جلد انواع کتب مذهبی، آموزشی، درسی، روانشناسی، جامعه شناسی و تاریخ غنی ترین کتابخانه بقاع متبرکه استان اصفهان به شمار می رود.

مدیر اجرایی حرم هلال بن علی (ع) وجود بیش از ۴۰۰ جلد کتب خطی نفیس، ۵۰۰ جلد انواع کتب چاپ سنگی و منابع غنی تحقیقی و پژوهشی برای طلاب و مراجع را از جمله ویژگی های خاص کتابخانه حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی (ع) بیان کرد.

وی در ادامه از راه اندازی نخستین موزه آستان مقدس تا پایان ماه مبارک رمضان در حرم مطهر خبر داد و گفت: این موزه شامل انواع آثار تاریخی و وسایل نذر شده به حرم مطهر، کتب و عکس های قدیمی حرم مطهر خواهد بود.

تکیه برپایی این موزه را گامی برای شناخت بیشتر حرم و امام زاده محمد هلال بن علی (ع) دانست و افزود: در مراحل بعدی توسعه حرم، موزه ای مجهز در برنامه ساخت قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.