شهرکرد- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی شده تا پایان سال ۹۷ تعداد ۱۵ روستا به روستاهای بدون بیکار تبدیل شوند و این ۱۵ روستا می‌تواند به همه روستاهای استان تعمیم داده شود.

تا پایان سال ۹۷ تعداد ۱۵ روستا به روستاهای بدون بیکار تبدیل می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سیامک سلیمانی دشتکی صبح یکشنبه در گردهمایی سرمایه‌گذاری و توسعه بررسی راهکارهای ایجاد اشتغال در جوامع روستایی چهارمحال و بختیاری گفت: باید به تمام جنبه‌ها و ظرفیت‌های روستاها توجه شود  و تلاش شود که امکانات شهری به روستاها وارد شود اما روستا ها  بافت خود را حفظ کنند.

وی افزود:اگر پتانسیل‌های روستایی را پیدا کنیم و به سمت پیشرفت روستاها حرکت کنیم،روستاهایی قوی‌تر از شهر خواهیم داشت.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: توسعه کشاورزی بحث اولیه معیشت روستاییان است و به تنهایی نمی‌تواند رشد اقتصادی را در روستاها به دنبال داشته باشد و فقر را ریشه‌کن کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گفت: شوراها و دهیاری‌ها پتانسیل‌هایی هستند که می‌توانند عامل جذب سرمایه‌گذار باشند.

وی با اشاره به پدیده مهاجرت در روستا ها گفت: مهاجرت روستائیان به شهرها باعث کم شدن جمعیت روستایی، کاهش تقاضا و افزایش رکود اقتصادی در روستا می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: پیش‌بینی شده  تا پایان سال ۹۷ تعداد ۱۵ روستا به روستاهای بدون بیکار تبدیل شوند و این ۱۵ روستا می‌تواند به همه روستاهای استان تعمیم داده شود.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: یکی از اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استفاده از تمام ظرفیت‌های جامعه جهت ایجاد اشتغال و ارتقاء تولید است، درواقع مفهوم اقتصاد درون‌زا این است که تولید از متن جامعه آغاز شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: ظرفیت و انرژی موجود در روستاها باید عملیاتی شود و در این راستا همه روستاها در یک زمینه و حوزه نمی‌توانند کار کنند، هر روستایی ظرفیت‌های خاص خود را دارد که وظیفه دهیاری‌ها شناسایی این پتانسیل‌ها است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.