بجنورد- مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت متبوع از تحت پوشش قرار گرفتن حدود ۲۲۰ هزار نفر از کارگرانی که بدون میل و اراده از کار بیکار شده اند و در سطح کشور زیر چتر حمایت بوده و از بیمه بیکاری بهره می برند خبر داد.

۲۲۰ هزار نفر در کشور تحت پوشش بیمه بیکاری قرار دارند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، کریم یاوری در کارگاه حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری در بجنورد، اظهار داشت: چتر حمایت اجتماعی از کارگران بیکار شده، گسترده‌تر شده و حمایت‌ها از این افراد افزایش داشته است.

وی نسبت تعداد کل مقرری‌بگیران بیمه بیکاری به‌کل بیمه پردازان اجباری را حدود دو درصد عنوان کرد و افزود: علی‌رغم افزایش تعداد و هزینه‌های مقرری‌بگیران بیمه بیکاری با اتخاذ تدابیر راهبردی ازجمله هدایت مقرری‌بگیران به اشتغال مجدد، در منابع بیمه بیکاری صرفه‌جویی حاصل‌شده است.

یاوری همچنین به تشکیل کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها اشاره کرد و گفت: با تشکیل کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در کشور و همچنین کارگاه‌های استانی، مدت‌زمان رسیدگی به وضعیت بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار کاهش‌یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی نیز در این کارگاه اظهار داشت: در حال حاضر ۸۷۵ نفر در استان تحت پوشش بیمه بیکاری قرار دارند.

حسن نوری گفت: در شرایط کنونی جامعه که اکثریت متقاضیان کار فاقد مهارت هستند، آموزش مهارت باید بازارمحور و تولیدمحور باشد و مهارت‌آموزی مقرری‌بگیران برای اشتغال مجدد سرلوحه کارمان قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.