زاهدان - کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آخرین نقشه های هواشناسی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک از شامگاه دوشنبه تا روز چهارشنبه در نواحی شمالی استان تدوام دارد.

وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در سیستان و بلوچستان تدوام دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، علی ملاشاهی اظهار داشت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی و مدل های عددی و همزمان با شروع بادهای ۱۲۰ روزه سیستان از شامگاه دوشنبه تا روز چهارشنبه در شمال استان سیستان و بلوچستان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک تداوم دارد.

وی افزود: در این مدت سرعت باد به حدود ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و در نقاط مستعد طوفان احتمال گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا وجود دارد.

وی گفت: همچنین طی این مدت در نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان نیز افزایش غلظت غبار و در نوار شرقی و برخی نقاط مرز غربی استان نیز وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: دمای هوا از سه شنبه تا پنج شنبه در شمال و از چهارشنبه به تدریج در جنوب استان حدود ۶ تا ۸ درجه کاهش می یابد.

وی خاطر نشان کرد: وزش باد نسبتا شدید روی دریا و سواحل جنوبی سیستان و بلوچستان نیز تا روز سه شنبه تداوم دارد و دریای عمان مواج و متلاطم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.