بجستان-بنا بر گفته کشاورزان بجستانی بیش از ۳ هزار کیلومتر راه ارتباطی ناهموار بین مزارع در منطقه وجود دارد که باوجود درخواست کشاورزان مبنی بر تسطیح اما به نظر می رسد این موضوع متولی ندارد.

راه های ارتباطی مزارع در بجستان متولی ندارد

به گزارش قدس انلاین، راه های ارتباطی بین مزارع بنا بر گفته کشاورزان به نظر می رسد متولی نداشته و به رغم اینکه روزانه صد ها زارع نفر در این مسیرها ترددمی کنند متاسفانه حتی از مرمت جزئی در حد تسطیح هم محروم هستند.

حسین حسینی یکی از کشاورزان منطقه در این رابطه اظهار می کند: بارها به اداره راه مراجعه کرده ایم ولی با بی مهری مواجه شدیم.

وی ابراز کرد: مسئولان اعلام می کنند ما مسئول راه های مزارع نیستیم و اعتباری برای این منظور برای اداره راه در نظر گرفته نشده است.

احمد عباسی یکی دیگر از کشاورزان اظهار می کند: تنها داریی من یک موتور است که روزانه به دلیل آبیاری مجبورم چندین بار به مزارع سر بزنم اما موج های ایجاد شده در بستر جاده همیشه برای تردد آزار دهنده است.

وی بیان می کند: تقاضای ما اینست که اگر امکان آسفالت وجود ندارد حداقل نسبت به تسطیح این محور های ارتباطی اقدام شود.

جهاد کشاورزی باید پاسخ دهد

مسئول اداره راه بجستان با اعلام اینکه جاده مزارع متولی آن جهاد کشاورزی است در این رابطه بیان کرد: اداره  راه هیچ گونه مسئولتی در قبال این راهها نداردو از این کار دوری می کند چون ممکن است عواقبی نیز به همراه داشته باشد.

حسن غفوریان اظهار کرد: راه های مزارع پراکندگی زیادی دارد و در بجستان بیش از ۳۰۰۰ هزار کیلومتر راه مزارع داریم و نیاز به نگهداری با هزینه بالایی دارد و اگر به ما  ابلاغ شود و هزینه آن نیز تامین شود ما از عهده این کار بر می اییم و قادریم این راهها را پوشش داده و آن ها را مرمت کنیم.

وی گفت: قبلا ما این کار را انجام داده ایم اما این اقدام در راستای همکاری بوده است اما در حال حاضر با توجه به اینکه اعتبارات بسیار کم شده از اعتبارات راه های روستایی یا اعتبارات لایروبی قنوات درصدی به این کار تعلق یابد و با هماهنگی جهاد کشاورزی این مشکل می تواند مرتفع شود.

مسئول اداره راه و شهر سازی بجستان گفت: همه روزه عده زیادی از کشاورزان برا ی مرمت راههای مزارع مراجعه می کنند و اگرمتولی این راهها مشخص شود و اعتباری تعلق گیرد کشاورزان نیز از نگرانی درخواهند امد.

اعتبار نداریم

معاون جهاد کشاورزی بجستان نیز با بیان اینکه قبلا اعتباراتی برای این راهها تعلق می گرفت و البته در سالهای گذشته دست جهاد باز بود اظهار داشت: پیش از این ماشین الات از جمله «گریدر» در اختیار این اداره بود و لذا نسبت به تسطیح راه ها اقدام می شد و حتی هر ۳ ماهه اعتباری نیز به این منظور تعلق می گرفت ولی در حال حاظر نیز دست ما هم بسته شده و این امکانات مهیا نیست.

محمد شجیعی اظهار داشت: ما پی گیری می کنیم از فرمانداری و اداره راه و شهرسازی نیز می خواهیم همکاری کنند و امید است با توجه به خواسته مردم بتوانیم این مشکل را رفع کنیم که البته خواسته به حق مردم نیز هست و باید هم این کار انجام شود چون تردد در جاده های مزارع از راههای روستایی بیشتر بوده و نیاز به مرمت و باز سازی مستمر و همیشگی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.