رشت- رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه ماده مخدر گل، توهم‌زا ترین مواد مخدری گیاهی است گفت: یکی از دلایل مصرف این ماده مخدر بیداری در فصل امتحانات است.

ماده مخدر گل، توهم زا ترین مواد مخدر گیاهی است که اثرات جبران ناپذیر روی مغز  دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، سرهنگ احدالله احدی  با اشاره به فصل کشت گیاه شادانه که در بین مردم و مصرف کنندگان معروف به گل است اظهار داشت: اواخر فصل بهار و ابتدای فصل تابستان، این گیاه توسط عناصر سودجو با بهره‌گیری از فضای باغات و گل‌خانه‌ها، برداشت و بین نوجوانان و جوانان می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان گیلان یکی از دلایل مصرف این ماده مخدر را بیداری در فصل امتحانات خواند و خاطرنشان کرد: این ماده مخدر نه تنها باعث بیدار ماندن فرد مصرف‌کننده نمی‌شود بلکه موجب توهم‌زایی و مختل شدن مغز فرد می‌شود.

وی با بیان اینکه مواد مخدر علاوه بر گرفتن آسایش خانواده فرد مصرف کننده، باعث تخریب چهره و از دست دادن سلامت و عاطفه فرد مصرف‌کننده می‌شود گفت: ماده مخدر گل، توهم زا ترین مواد مخدری است که به‌صورت گیاه است و اثرات آن بر روی مغز جبران ناپذیر بوده و این تاثیرات حتی یکسال پس از ترک این مواد باقی می‌ماند.

احدی با اشاره به اینکه ماده مخدر گل مانند سیگار مصرف می‌شود اذعان داشت: همنشینی با دوستان ناباب و رفت‌ و آمد در منازل مجردی و دانشجویی از جمله مواردی است که باید مورد توجه خانواده‌ها برای پیشگیری از گرفتار شدن فرزندانشان در دام اعتیاد باشد.

وی با بیان اینکه کشیدن سیگار و حضور در قلیان سراها گام اول برای افتادن در دام خانمان سوز اعتیاد است عنوان داشت: باید فرهنگ "نه" گفتن در کودکان و نوجوانان برای استفاده در مواردی که فرد با پیشنهادهایی از قبیل رفتن به قلیان سراها و کشیدن سیگار مواجه می‌شود تقویت گردد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه مواد مخدر گل و گراس فرد را پس از یک بار مصرف به دام اعتیاد می‌کشاند خاطرنشان کرد: افراد باید از مضرات مصرف این مواد و اثرات مخرب آن‌ها بر روی مغز آگاه شوند و این آگاهی می‌تواند جای مصرف این مواد را تا حد زیادی بگیرد.

وی با اشاره به برپایی کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های آموزشی توسط کارشناسان پلیس مبارزه با مواد مخدر جهت شناساندن مضرات مصرف مواد مخدر در دانشگاه‌ها و مدارس سطح استان بیان داشت: ساختمانی در مجموعه پلیس مبارزه با مواد مخدر با ظرفیت آموزش برای 100 نفر  در حال ساخت است.

احدی با با اشاره به اینکه مرکز ماده 16 در حال بازپروری تعداد 50 نفر معتاد در یک دوره 3 ماهه است ابراز داشت: این افراد پس از ترک اعتیاد و با نظر پزشک به مراکز سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی شده و به کار گرفته می‌شوند تا بار دیگر دست به مصرف مواد مخدر نزنند.

وی با اشاره به زیاد شدن مصرف مواد مخدر گل در بین جوانان و بیشتر شدن آن با توجه به فصل رویش گیاه شادانه گفت: مردم می‌توانند گزارشات خود در مورد تولید و توزیع انواع مواد مخدر به‌ویژه گل را به خط ستاد خبری پلیس مبارزه با مواد مخدر با شماره 128 و خط‌های 7و33593006 اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.