​ایلام­- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام گفت: کتابخانه های مساجد ایلام، دادگستری ها و برخی از اماکن عمومی دیگر تجهیز می شوند.

کتابخانه های مساجد ایلام تجهیز می شوند

مراد جلیلیان روز دوشنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه تجهیز کتابخانه های مراکز عمومی در راستای تفاهم نامه همکاری های دوجانبه است، اظهارداشت: برای بالابردن سرانه مطالعه در بین اقشار مختلف جامعه در ماه مبارک رمضان، نشست های کتابخوان پیرامون ماه مبارک در کتابخانه های استان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی در حوزه کودک و نوجوان در استان برگزار می شود، افزود: این جشنواره تا دهه کرامت ادامه داشته و تاکنون بیش از یک هزار نفر برای این جشنواره شرکت کرده اند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام به برگزاری مسابقه کتابخوانی آشنایی با شخصیت امام (ره) در هفته جاری اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در روستاها، هر دهیاری به یک کتابخانه با حدود ۴ هزار کتاب تجهیز خواهد شد.

مراد جلیلیان با بیان این مطلب که ۴۰ کتابخانه فعال در استان وجود دارد، تصریح کرد: در یک سال گذشته ۱۰ کتابخانه به مجموعه کتابخانه های استان اضافه شده که در گسترش فرهنگ کتابخوانی تأثیر بسزایی دارد.

وی همچنین به تکمیل کتابخانه عمومی مرکزی استان اشاره کرد و یادآور شد: از ابتدای کلنگ زنی کتابخانه عمومی مرکزی ایلام تا سال ۹۲ حدود ۳۰ میلیارد ریال به این پروژه اختصاص یافته بود که با تلاش های استاندار ایلام و از ابتدای دولت یازدهم تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل آن اختصاص یافته و این پروژه با اهتمام صورت گرفته در هفته دولت سال جاری افتتاح خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.