ساری- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه تاکنون مورد مثبت تب کریمه کنگو در مازندران نداشتیم، گفت: نگرانی از بابت شیوع این بیماری در استان وجود دارد.

نگرانی از بروز تب کریمه کنگو در مازندران/مورد مشکوک در جویبار منفی بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، محسن اعرابی درباره شیوع تب کریمه کنگو در استان اظهار کرد: تاکنون مورد مثبت از بروز بیماری تب کریمه کنگو در استان نداشتیم ولی نگرانی از این بابت وجود دارد و هر جا که آلودگی کنه وجود داشته باشد باید مبارزه با کنه انجام شود.

وی با اعلام اینکه در جلسه پدافند غیرعامل مازندران در ارتباط با شیوع تب کریمه کنگو نگرانی‌ها دانشگاه علوم پزشکی مازندران را مطرح کردیم، افزود: استاندار مازندران دستوراتی مناسبی در این زمینه صادر کرد و مصوبات این جلسه در اختیار مسؤول پدافند غیرعامل استان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: مناطق پرخطری که سابقه شیوع بیماری وجود دارد از سمت شهرستان نور به بعد بود که باید در این حوزه دغدغه‌ها به صورت جدی‌تر مطرح شود.

این مسؤول با اعلام اینکه یک مورد مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان جویبار داشتیم، افزود: پس از بررسی‌ها این مورد منفی بود.

اعرابی اضافه کرد: سمپاشی بر علیه تب کریمه کنگو در بین دامداری‌ها باید جدی گرفته شود.

وی درباره میزان آمادگی دانشگاه علوم پزشکی استان در ارتباط با شیوع بیماری‌های عفونی، افزود: آموزش‌های لازم در اختیار پزشکان قرار گرفت و دارو به اندازه نیاز در استان موجود است.

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ارتباط با بروز تب شالیزار در استان گفت: در این مورد هم گزارشی دریافت نکردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.