مشهد- یک استاد حوزه علمیه مشهد با اشاره به اینکه فتنه گران با نام تشیع به دنبال ضربه زدن به تشیع هستند، گفت: برای گسترده شدن حکومت دینی باید با تفکر ضددینی آن ها مقابله کنیم و نوع مقابله هم نباید تنها به هیجانات و تجمعات ختم شود چرا که اگر هیجانات پشتوانه علمی و استنادات منطقی نداشته باشد، کاملا بی فایده است.

فتنه گران با نام تشیع به دنبال نابودی تشیع هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، منوره شایسته خوی روز دوشنبه در جمع طلاب مدرسه علمیه نرجس(ع) با اشاره به تعبیرات بسیار از واژه فتنه در قرآن گفت: با توجه به برخی از آیات قرآن تلاش باید تا زمانی ادامه پیدا کند که هیچ اثری از فتنه باقی نماند. هدف فتنه گران غبارآلودکردن فضاست تا بتوانند مردم را دچار سردرگمی کنند.

وی افزود: از زمانی که انقلاب حکومت اسلامی را تشکیل داد، دشمن از خارج و داخل کشور برای ضربه زدن به این نظام دست به کار شد که آخرین حربه آن ها «فتنه فرهنگی» و یا به تعبیر مقام معظم رهبری «نفوذ» است به معنای حرکتی موریانه وار که شروع به سست کردن پایه های نظام می کند.

مدیر مکتب نرجس(ع) با متذکر شدن این نکته که فتنه در برابر دین قرار گرفته است تأکید کرد: اگر بخواهیم فتنه را نابود کنیم باید آگاهی خود را بالا ببریم. مقام معظم رهبری نیز فرمودند درهیچ وضعیتی ما نباید از اصولمان عقب نشینی کنیم.

وی ضمن بیان این مطلب که هدف بنیانگذار فضای مجازی فروریختن زیرساخت های افکار جوانان است خاطرنشان کرد: دین خدا از بین نمی رود و خداوند خودش از آن محافظت می کند و این قول خداوند است که می فرماید: «انسان هایی هستند که پشتیبان دین باشند و آن را حفظ کنند، اگرچه شما در مقابل فتنه ها تحمل نکنید و از دین برگردید». و نیز می فرماید: «کسی که از دین برگردد همه اعمالش در دنیا و آخرت از بین می رود».

شایسته خوی گفت: در آیات مربوط به فتنه، فتنه گر دو کار انجام می دهد؛ اول آنکه راه خدا را سد کرده و دوم در مباحث اعتقادی از جمله معاد، امامت، نبوت و ... ایجاد شبهه می کند.

وی ضمن توصیه به طلاب در خصوص مطالعه پیرامون «چگونگی بوجود آمدن داعش» و «علت ردّ پای داعش در حکومت های اطراف» یادآور شد: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در سال ۱۳۷۶ فرمودند حتماً کارگزاران، مسئولان، مدیران، معلمان و ... تاریخ اندلس و تاریخ مشروطیت را مطالعه کنند چون تاریخ تکرار پذیر است. جنگ سوریه، عراق، لبنان، افغانستان، بحرین، یمن، دعواهای فرقه ای پاکستان و ... نشان از فتنه بزرگی دارد که قصد آن ها نابودی تفکر شیعه است. با تعداد کم ولی ایمان قوی هم میتوان جلوی فتنه که حتی در منازل هم نفوذ کرده است را گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.