قوچان- رئیس جمعیت هلال‌احمر قوچان گفت: هدف از اجرای طرح خادم با عنوان خانواده آماده در مخاطرات، آموزش ۱۵ مبحث آموزشی در حوزه‌های امداد و نجات و یک هوشیار باش برای تمام خانواده هاست.

اجرای طرح آموزشی امداد و نجات خادم در میان خانواده‌های قوچانی

به گزارش قدس آنلاین، سعید فکوری ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این مطلب که میزان تصادفات سال جاری در سطح شهرستان کاهش محسوسی داشته است گفت: خوشبختانه با توجه به حجم کم تصادفات در یک ماه گذشته اعزامی از سوی پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای هلال‌احمر قوچان صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای قوچان حدفاصل روستای فیلاب تا یوسف‌آباد می‌باشد که دستگاه‌های ذیربط باید به آن توجه ویژه داشته و سازوکار مناسبی برای کاهش آن پیدا کنند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر قوچان با یادآوری این مطلب که هلال‌احمر این شهرستان به‌عنوان پشتیبان اورژانس ۱۱۵ در عملیات‌ها حضور پیدا می‌کند گفت: از شهروندان خواهش داریم فقط در شرایط بحرانی با شماره‌های ۱۱۲ و ۱۱۵ تماس حاصل کنند، زیرا شاهد تماس‌هایی بی‌دلیل از سوی شهروندان هستیم که متاسفانه موجب درگیر شدن بی مورد تیم های امدادی و امدادگران می شود.

وی به اجرای طرح خادم با عنوان خانواده آماده در مخاطرات در یک ماه گذشته در سطح شهرستان قوچان اشاره کرد و اظهار داشت: در فاز اول این طرح هزار خانوار بر اساس نوع آسیب‌پذیری اجتماعی، بافت فرسوده و حادثه‌خیزی مناطق جهت آموزش انتخاب‌شده‌اند.

سعید فکوری ادامه داد: ۲۰ داوطلب جمعیت هلال‌احمر ماهانه از این خانواده‌ها سرکشی و چک‌لیست آموزشی را تکمیل می‌کنند که هر چک‌لیست در هرماه متفاوت و دارای آموزش‌های مختلفی درزمینهٔ مقابله با بحران‌های احتمالی است.

وی بابیان اینکه درب منازل خانواده‌هایی که آموزش‌های امدادی را می‌گذرانند و در طرح خادم شرکت دارند برچسب و کد خانوار نصب خواهد شد تصریح کرد: هدف از این طرح آموزش ۱۵ مبحث آموزشی در حوزه‌های امداد و نجات و یک هوشیار باش برای تمام خانواده‌هاست.

رئیس جمعیت هلال‌احمر قوچان با گلایه از عدم برگزاری کارگروه آموزش همگانی در سطح شهرستان قوچان اظهار داشت: مسئولین ادارات باید سطح آمادگی خود و همکارانشان را به‌منظور مقابله با حوادث در مواقع غیر بحران افزایش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.