اراک- نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس گفت: ظرفیت های صنعتی و کشاورزی شهرستان ساوه تحت تاثیر کمبود منابع آبی قرار گرفته، به همین سبب تسریع اجرای طرح انتقال آب به این شهرستان ضروری است.

ظرفیت‌های صنعتی و کشاورزی ساوه تحت تاثیر بحران آب قرار گرفته است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، محمدرضا منصوری در نشست کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی شهرستان ساوه اظهار داشت: در حال حاضر مهمترین دغدغه و مشکل در شهرستان ساوه موضوع کم آبی است که ظرفیت های فراوان کشاورزی و صنعتی را در این منطقه تحت تاثیر خود قرار داده است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی افزود: طی دهه اخیر شهرستان ساوه با مشکل کمبود بارش مواجه بوده به طوری که منابع آب زیرزمینی در این شهرستان به شدت کاهش یافته اند، البته در سال جاری بارش های مطلوبی در این منطقه اتفاق افتاد اما رفع کننده بحران آب ساوه نیست.

منصوری بیان کرد: طرح انتقال آب از سرشاخه های دز و سد کوچری به شهرستان ساوه چند سالی است که مقرر است اجرا شود، اما در گیر و دار کمبود اعتبار قرار گرفته و تاکنون تنها پنج کیلومتر از این پروژه اجرایی شده است.

وی خاطرنشان ساخت: طول مسیر لوله گذاری برای انجام این پروژه انتقال آب، ۱۳۰ کیلومتر است که نیازمند پیگیری ویژه ای برای تامین اعتبار و لوله گذاری مابقی مسیر که بیش از ۱۲۵ کیلومتر می باشد است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با اجرای این طرح مهم، دومین کانون جمعیتی استان مرکزی پس از مرکز استان، که ۲۵۰هزار نفر جمعیت دارد از بحران تامین آب شرب رهایی می یابد.

منصوری اضافه کرد: طرح انتقال آب به ساوه از کوچری، ۲۷ روستای مسیر انتقال را نیز از نعمت آب شرب برخوردار می سازد و مشکل دسترسی به آب را در این روستاها رفع می کند.

وی اضافه کرد: برای تامین اعتبار اجرای این طرح رایزنی هایی با مسئولان وزارت نیرو صورت گرفته و تلاش داریم این پروژه مهم و حیاتی برای شهرستان ساوه هر چه سریعتر به مرحله بهره برداری برسد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شهرستان ساوه به دلیل ظرفیت های فراوانی که دارد به ویژه در زمینه صنعتی و میزبانی بزرگترین شهر صنعتی کشور، طی سال های آینده با مهاجرپذیری بیشتر و رشد جمعیت مواجه می شود که توجه به این مهم، ضرورت پیگیری برای رفع مشکل آب این منطقه را دوچندان می سازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.