گناباد- چهارمین اقامتگاه بوم گردی شهرستان گناباد با حضور مسولین به بهره برداری رسید.

چهارمین اقامتگاه بوم گردی گناباد به بهره برداری رسید

به گزارش قدس انلاین فرماندارگناباد دوشنبه شب در مراسم افتتاح اقامتگاه بوم گردی ادیب شهرگناباد گفت: بعد از ثبت جهانی قنات قصبه موضوع گردشگری گناباد وارد مرحله جدید شده و افزایش سهم این شهرستان در صنعت گردشگری کشور و افزایش جذب گردشگران داخلی و خارجی مورد توجه خاص مسئولان ذیربط قرار گرفت.

محمد علی نبی پور افزود: طرح جامع گردشگری گناباد به عنوان چهارمین شهر کشور روز دوشنبه هفته جاری به تصویب کارگروه میراث فرهنگی کشور رسید که از مزایای آن تامین اعتبار از محل اعتبارات دولتی برای توسعه گردشگری و همچنین در نظر گرفتن افق شهرسازی گناباد با رویکرد گردشگری است.

محمد علی نبی پور با بیان اینکه زیرساختهای موجود در گناباد متناسب با ظرفیتهای گردشگری آن توسعه نیافته است، افزود: ایجاد اقامتگاههای بوم گردی معضل کمبود زیرساختهای این بخش را کاهش می دهد.

وی اظهار کرد: متصدیان اقامتگاههای بوم گردی باید ضمن آشنایی با علم روز و تخصص گردشگری جهان و کشور برای افزایش ماندگاری گردشگران در شهرستان گناباد تلاش کنند.

وی ادامه داد: با وجود آثار تاریخی و گردشگری غنی در گناباد مانند قنات جهانی قصبه و اقدامات موثر در حوزه گردشگری، میزان ماندگاری مسافران و گردشگران در این شهرستان از نصف روز در تعطیلات نوروزی پارسال به حدود ۲ روز در مدت مشابه امسال افزایش یافت.

وی با انتقاد  از عدم پرداخت تسهیلات متقاضیان ایجاد پنج اقامتگاه بوم گردی گفت :در سال گذشته متقاضیان  به بانکهای عامل معرفی شدند ولی تاکنون موفق به دریافت تسهیلات نشدند.

اقامتگاه بوم گردی ادیب که یکی از بناهای تاریخی متعلق به دوران قاجار است به عنوان چهارمین اقامتگاه بوم گردی شهرستان گناباد دوشنبه شب درکنار قنات قصبه  مورد بهره برداری قرار گرفت.

پیش از این سه اقامتگاه در مناطق روستایی و روستای هدف گردشگری ریاب گناباد به بهره برداری رسیده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.