آیت الله حائری با بیان اینکه فرهنگ غرب در آموزش و پرورش ما رسوخ کرده است، گفت: مسلمانان نباید تابع فرهنگ غرب باشند چرا که فرهنگ اسلام محکمات و فرهنگ غرب سراسر متشابهات است.

مسلمانان نباید تابع فرهنگ غرب باشند/ امروز فرهنگ غرب در آموزش و پرورش ما وجود دارد

   به گزارش «قدس آنلاین»،  آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری دوشنبه شب در مراسمی که به مناسبت ماه مبارک رمضان و به همت هیأت میثاق با شهدای بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در مسجد همین دانشگاه برگزار شد، گفت: انسان هر راهی را که در آن دانش است انتخاب کند نتیجه‌اش بهشت است.

وی با بیان اینکه علم، بهشت و فقدان آن جهنم است، اظهار داشت: عمل غیر علمی انسان را به جهنم و انجام به امور علمی او را به حق نزدیک‌تر می‌کند.

آیت‌الله حائری شیرازی با بیان اینکه عمل غیر علمی انسان را به انجام افعال سطحی و احساساتی ترغیب و او را از انجام کارهای ریشه‌ای که مبنای علمی دارند باز می‌دارد، گفت: علمی که بر پایه افراط و تفریط استوار باشد عاقبتی نخواهد داشت، ابلیس باشش هزار سال عبادت با این حال که معلم الملائکة الله بود به سبب علم سطحی‌اش، از فرمان خداوند سرباز زد و از درگاه الهی رانده شد.

نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ابلیس معلم الملائکة بود چطور بهشت به او نصیب نشد این چگونه علمی است که معلم ملائکة می‌شود اما در موقع عمل چیزی دست او را نمی‌گیرد پاسخش در این کلام الهی «ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ» نهفته است.

استاد اخلاق اضافه کرد: کلمه طیبه درخت طیبی است که ریشه‌اش در اعماق زمین و شاخه‌هایش در آسمانها است اما درخت خبیثه، درختی بی اصل بوده که ریشه در لایه‌های سطحی زمین قرار دارد و بی دوام است نماز شش هزار ساله و علم ابلیس ثمره چنین درختی است.

آیت‌الله حائری شیرازی در ادامه اظهار داشت: امروز گروه تکفیری داعش نیز ثمره همین شجره خبیثه هستند آنان انسان‌های جان برکفی‌اند که با عملیات‌های انتحاری تصور می‌کنند بهترین عمل را انجام می‌دهند در حالی که عملکرد آنان فاقد بصیرت و بر مبنای القائات و تلقینات اشتباه صورت می‌پذیرد.

وی با تأکید براینکه انسان در قیامت باید نسبت به عملکردش پاسخگو باشد، گفت: جهان هستی با انسان سخن می‌گوید، بنابراین لازم است انسان گویش عالم هستی را یاد بگیرد تا با گوش دادن به آن بتواند پاسخ صحیحی برای مقدرات الهی که او با آنها مواجه می‌شود داشته باشد.

نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حوادث و پیشامدها همه محکمات و متشابهات دارند، عنوان کرد: محکمات از اعماق انسان صادر می‌شود و مهمترین مانع برای خطا و اشتباه است، محکمات انسان را به انجام اعمال صحیح و متشابهات به سمت و سوی انجام افعال و رفتار اشتباه فرا می‌خواند.

وی ادامه داد: امام راحل در عملکرد سیاسی خویش نه تنها به متشابهات اعتنایی نکرد بلکه تماما محکمات را اختیار کرد و پیروز شد اما در مقابل گروهک ها نسبت متشابهات تعصب نشان داده و روز به روز بیچاره‌تر و مشوش‌تر شدند و این به سبب عدم بصیرتی بود که آنان داشتند.

استاد اخلاق با تأکید بر اینکه انسان باید در همه امور براساس محکمات عمل و از متشابهات اجتناب کند، گفت: اگر یک خواننده به ملاقات نامزد انتخاباتی می‌رود نباید طرف مقابل برای این دیدار غوغا به پا ‌کند و برخی این امر را به مسخره گرفته و به انجام غیبت که گناهش نسبت به برخی از گناهان خاص بدتر است دست بزنند، چرا که این امور ناشی از اطاعت افراد از متشابهات دارد.

آیت‌الله حائری شیرازی با تأکید بر اینکه مسلمانان نباید تابع فرهنگ غرب باشند، اظهار داشت: امروز فرهنگ غرب در آموزش و پرورش ما وجود دارد ما نباید اجازه دهیم فرهنگ غرب جای فرهنگ اسلامی را بگیرد چرا که فرهنگ اسلام محکمات و فرهنگ غرب سراسر متشابهات است.

منبع: خبرگزاری رسا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.