ساری- دبیر انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران از تعطیلی ۴۷ واحد تولید لبنیات در استان خبر داد.

 فله فروشی چالش مهم صنایع غذایی/ ۴۷ واحد تولید لبنیات در مازندران تعطیل شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت غلامی صبح سه شنبه در آستانه  روز جهانی شیر در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه ۷۱ واحد لبنی پروانه بهره برداری دریافت کردند، اظهار کرد: ظرفیت اسمی صنایع لبنی استان ۲۵۰۰ تن می باشد که در حال حاضر ۹۵۰ تن آن فعال است.

وی با بیان اینکه سالانه به ۹۰۰ هزار تن شیرخام نیاز داریم، اظهار کرد: تنها ۱۹ درصد شیرخام موردنیاز در استان تولید می شود که یکی از مهمترین چالش هاست.

دبیر انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران کرایه سالانه حمل شیر به مازندران را ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: فله فروشی نیز از چالش مهم دیگر این صنعت در مازندران است.

غلامی ضمن توصیه به پرهیز از مصرف شیر فله ای، از افزایش ۳ برابری شیوع تب مالت در ۵ سال گذشته در مازندران خبر داد و گفت: مشکلات مصرف شیرهای غیرصنعتی را به اطلاع استاندار رساندیم و با برگزاری چندین جلسه و شفاف سازی قوانین برای دستگاه های مرتبط، متاسفانه اقدام عملی در رابطه با برخورد با عرضه کنندگان لبنیات سنتی صورت نگرفت.

وی با اشاره به اینکه شیر مدارس باید از استاندارد جداگانه ای برخوردار باشد، اضافه کرد: متاسفانه توزیع شیر از ۵۰ نوبت در مدارس به ۲۰ نوبت در سال گذشته رسیده است.

 دبیر انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران با بیان اینکه فرهنگ تولید و مصرف شیر در کشور دچار مشکل می باشد، از رسانه ها خواست در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.

غلامی سرانه مصرف شیر در مازندران را حدود ۷۰ کیلوگرم و در کشورهای پیشرفته را ۳۵۰ کیلوگرم اعلام کرد و یادآور شد: در گذشته که شیر از یارانه برخوردار بود، سرانه مصرف شیر ۹۰ کیلوگرم بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.