بجنورد- مرکز آمار ایران از افزایش میانگین سن ازدواج مردان در خراسان شمالی خبر داد.

میانگین سن ازدواج مردان خراسان شمالی افزایش یافته است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، طبق اعلام مرکز آمار ایران میانگین سن ازدواج مردان خراسان شمالی در سال ۹۰ از ۲۴ و ۸ دهم سال به ۲۷ و ۷ دهم سال در سال ۹۵ رسیده است.

بر طبق این آمار، میانگین سن ازدواج در مردان ساکن در شهرهای خراسان شمالی از سن ۲۵ و ۵ دهم در سال ۹۰ به ۲۶ و ۴ دهم در سال ۹۵ افزایش یافته است.

همچنین لازم به ذکر است بر اساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ میانگین سن اولین ازدواج در مردان روستایی خراسان شمالی از ۲۴ سال به ۲۴ و ۸ دهم سال افزایش یافته است.

بر اساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ که مرکز آمار منتشر کرده است میانگین سن ازدواج زنان در خراسان شمالی از ۲۲ و ۳ دهم در سال ۹۰ به ۲۱ و ۹ دهم در سال ۹۵ کاهش یافته است.

بر همین اساس میانگین سن ازدواج زنان ساکن در روستاهای خراسان شمالی از ۲۲ و ۳ دهم سال به ۲۱ و ۴ دهم رسیده و میانگین سن ازدواج زنان شهری خراسان شمالی با کاهشی اندک از سن ۲۲ و ۴ دهم به ۲۲ و ۳ دهم سال رسیده است.

گفتنی است بر اساس آمار، خراسان شمالی در رده سوم کمتر میانگین سنی ازدواج در زنان را دارا است.

لازم به ذکر است جمعیت خراسان شمالی در سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ به میزان ۸۶۳۰۹۲ نفر بوده است که از این تعداد نفرات ۴۳۳۶۳۳ مردان و ۴۲۹۴۵۹ نفر را زنان تشکیل دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.