بیرجند- معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از صدور ۶ گواهی کشف معدنی در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: با صدور این گواهی‌ها کشف ۳۹۷ تن به ذخایر قطعی معدنی استان اضافه شده است.

۳۹۷ هزار تن به ذخایر قطعی معدنی خراسان جنوبی اضافه شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، محمد سالاری اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۶ گواهی کشف معدنی برای مواد معدنی همچون کرومیت، مرمر، مس، باریت، کلسیت و خاک صنعتی صادر شده است.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر یک‌هزار و ۱۰۰ نفر در بخش معدن استان اشتغال دارند، یادآور شد: از حدود ۶۵ تا ۷۰ نوع مواد معدنی در کشور ۵۰ نوع آن در خراسان جنوبی استخراج می‌شود که نشان از تنوع مواد معدنی در این استان است.

سالاری افزود: در سال گذشته ۵۸۴ مورد درخواست ثبت محدوده معدنی در خراسان جنوبی وجود داشته است.

وی از صدور ۶۶ فقره پروانه اکتشاف معدنی در سطح استان در طی سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد ۴۲ مورد از این پروانه‌ها برای اکتشاف مواد معدنی فلزی بوده است.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۲ فقره گواهی کشف معدنی در استان صادر شده است، اضافه کرد: با صدور این تعداد گواهی کشف بیش‌از ۴۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن به ذخایر قطعی استان اضافه شد.

سالاری با اشاره به صدور ۵۱ پروانه بهره‌برداری معدنی در استان طی سال گذشته تصریح کرد: اشتغال اسمی این پروانه‌ها ایجاد اشتغال برای بیش‌از یک‌هزار و ۴۰۰ نفر و میزان استخراجی که به استخراج اسمی معادن استان اضافه شده بیش‌از ۱.۵ میلیون تن بوده است.

وی به مطالعات ژوفیزیک هوایی در استان اشاره کرد و یادآور شد: این مطالعات توسط شرکت ایمیدرو در چندین پهنه معدنی استان در سال گذشته انجام گرفت که عملیات هیلبرد آن به اتمام رسیده و پردازش داده‌ها در دست اقدام است.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه برای استان اطلس معدنی برای نشان دادن پراکندگی معان استان در حال تدوین و تهیه است، افزود: برای تکمیل این اطلس باید مطالعات ژئوفیزیک هوایی استان به اتمام برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.