قم- رئیس هیئت مدیره مجمع نمایندگان کارگران استان قم با تاکید براینکه نبود امنیت شغلی و افزایش بسیار کم دستمزدها از مشکلات جدی کارگران است گفت: براساس آمار موجود ۹۰ درصد قراردادهای کارگران موقت و ۷۰ درصد هم حداقل حقوق را دریافت می‌کنند.

کارگران با ۹۳۰ هزار تومان معیشت خود را می‌گذرانند/ ۹۰ درصد قراردادهای کارگران ‌موقت است‌

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، عباسعلی جابری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای انتقال مشکلات و مطالبات کارگران به مسئولان در رده‌های مختلف استانی و ملی اظهار داشت: در حال حاضر مجمع نمایندگان استان قم ۸۰ شرکت تولیدی، خدماتی و بیمارستانی را زیرپوشش دارد.

رئیس هیئت مدیره مجمع نمایندگان کارگران استان قم افزود: اهم فعالیت‌های این مجمع عبارت است از برگزاری کلاس‌های آموزشی ارتقا نمایندگان کارگران زیرپوشش در باره قانون کار، تأمین اجتماعی، ایمنی و بهداشت با حضور اساتید مجرب.

وی معرفی نمایندگان جامعه کارگری به مراجع حل اختلاف، کمیته‌های تأمین اجتماعی برای دفاع از کارگرانی که در این حوزه‌ها پرونده دارند را از دیگر اقدامات مجمع نمایندگان کارگری استان برشمرد و گفت: انتقال نظرات برای افزایش دستمزدها، مسائل ایمنی و قانون کار نیز از اقدامات این مجمع بوده است.

جابری با اشاره به اینکه این مجمع در واحدهای صنعتی و شرکت‌های تولیدی در دو حوزه مسائل و مشکلات کار و تامین اجتماعی نقش مهمی دارد خاطرنشان کرد: در حال حاضر قراردادهای موقت مهم‌ترین مشکل جامعه کارگری کشور است که براساس آمار موجود ۹۰ درصد کارگران موقت و ۷۰ درصد هم حداقل حقوق را دریافت می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره مجمع نمایندگان کارگران استان قم با تاکید براینکه نبود امنیت شغلی و افزایش بسیار کم دستمزدها از مشکلات جدی کارگران است تصریح کرد: در زمینه افزایش دستمزدها باید بر اساس نرخ تورم باشد اما این موضوع انجام نشده و کارگران با ۹۳۰ هزار تومان معیشت خود را می‌گذرانند.

به گفته وی، ارتقا کیفیت خدمات درمانی به جامعه کارگری از مطالبات جدی است در شرایطی که ۷۵۰ هزار بیمه شده تحت پوشش تأمین اجتماعی در استان قم وجود دارد تنها یک بیمارستان برای تامین اجتماعی داریم که بر اساس سرانه استاندارد یک بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی دیگر در استان نیاز است.

جابری با بیان اینکه مراکز تصویربرداری و آزمایشگاهی هزینه‌های زیادی به جامعه کارگری تحمیل می‌کند که باید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود افزود: با توجه به نقش مثال‌زدنی و بی‌بدیل جامعه کارگری در همه عرصه‌ها و نیز دربرگیری بیش از نیمی از جمعیت کشور از دولت درخواست دارد در راستای تکریم و ارتقا شان و منزلت جامعه کارگری اقدامات لازم را انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.