رشت- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در نشست مشترک با اعضای خانه مطبوعات گیلان با اشاره به حضور بیش از ۴۰۰ خبرنگار فعال در سطح استان گفت: بحث محتوای نشریات باید در دستور کار مدیران رسانه‌ها قرار گیرد.

محتوای نشریات باید در دستور کار مدیران رسانه‌ها قرار گیرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ارشاد اسلامی گیلان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در جلسه هیئت‌مدیره خانه مطبوعات گیلان با تبریک ایام ماه مبارک رمضان به حاضرین گفت: نگاه وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی به بحث رسانه‌های استان گیلان و علی‌الخصوص خانه مطبوعات گیلان، نگاه ویژه‌ای است و باید به‌گونه‌ای پیش رویم که مطبوعات محلی استان تقویت‌شده و جایگاه واقعی خود را بیابند.

فیروز فاضلی بابیان اینکه خانه مطبوعات گیلان دارای پیشینه بسیار مطلوبی است، اظهار کرد: وزن خانه مطبوعات گیلان از نظر جایگاه یک اعتبار و وزن کشوری است و باید همگی تلاش کنیم که این وزن همچنان ازلحاظ کیفی برقرار بماند.

وی در خصوص برقراری مراودات فرهنگی با کشورهای حاشیه دریای خزر گفت: آمادگی خوبی در کشورهای حاشیه دریای خزر برای بحث برون‌مرزی و ارتباطات وجود دارد و می‌توان با ایجاد تعاملاتی توسط استانداری گیلان و بر اساس ضوابط لازم، برای پایه‌ریزی و گسترش مراودات فرهنگی حرکت‌هایی صورت داد.

وی بابیان اینکه بحث محتوای نشریات باید در دستور کار مدیران رسانه‌ها قرار گیرد، افزود: کثرت رسانه‌های مکتوب و مجازی در استان گیلان نشان از توجه به مقوله فرهنگ دارد و باید با تأکید بر محتوا و کیفیت، به رسانه‌های گیلان اعتبار بخشیم.

فاضلی با اشاره به اینکه بیش از ٤٠٠ خبرنگار فعال در استان گیلان گفت: تأکید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص خبرنگاران، شناسایی خبرنگاران فعال در عرصه رسانه و ثبت آن‌ها در سامانه خانه مطبوعات کشور است تا بدین طریق سطح کیفی فعالیت اصحاب رسانه ارتقا یابد.

در ابتدای این نشست، رئیس هیئت‌مدیره خانه مطبوعات گیلان با ابراز خرسندی از حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در جمع هیئت‌مدیره و عرض تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: خانه مطبوعات گیلان در طول یک سال گذشته اقدامات و فعالیت‌های خوبی داشته است و صرف‌نظر از برخی مسائل حاشیه‌ای که موجب فرصت سوزی شد، عملکرد این خانه با هیئت‌مدیره‌ی جدید تاکنون مطلوب بوده است.

حسین داداشی بابیان اینکه، خانه مطبوعات گیلان از مؤسسات پیشگام حرفه مطبوعات در کل کشور است، گفت: با توجه به قدمت خانه مطبوعات گیلان باید فعالیت‌های این موسسه بسیار فراتر از سایر استان‌ها باشد اما در حال حاضر برخی از استان‌های کشور از ما در زمینه ارائه خدمات پیشی گرفته‌اند.

داداشی با اشاره به توانمندی خانه مطبوعات برای فراهم کردن زمینه‌های لازم در بحث خدمات بیان کرد: باید برای خبرنگاران ازنظر رفاهی، تفریحی و گردشگری اقداماتی صورت گیرد اما همگی این موارد نیازمند اعتبارات است.

وی افزود: در خصوص رسیدگی به امور خبرنگاران نیازمند تعامل مدیریت ارشد استان و مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تلاش می‌کنیم تا گام‌هایی نه‌چندان بزرگ برداریم و ان شا الله در صورت توانمندی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در استان، شرایط مطلوبی را برای اصحاب رسانه رقم بزنیم.

رئیس هیئت‌مدیره خانه مطبوعات گیلان از برگزاری جشنواره استانی مطبوعات در گیلان خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره‌ها فرصت خوبی برای تبادل اندیشه‌ها و افکار است و می‌توانیم با برگزاری و تشکیل نشست‌های جنبی در حاشیه جشنواره با حضور افراد مطرح کشوری، سطح کیفی جشنواره را ارتقاء بخشیم.

داداشی به بسترسازی مراودات فرهنگی و رسانه‌ای با کشورهای حاشیه دریای خزر اشاره کرد و اذعان داشت: با تثبیت دولت دکتر روحانی و ادامه سیاست‌های ایشان در زمینه ارتباطات بین‌المللی، می‌توان برای بهره‌گیری از تجارب کشورهای حاشیه دریای خزر در زمینه بحث‌های فرهنگی و رسانه‌ای و انتقال افکار از سوی فعالین رسانه‌ای استان قدم‌های خوبی برداشت.

وی افزود: با توجه به پیشینه خانه مطبوعات گیلان، سطح توقع از این موسسه بالاتر است و باید با همفکری، تعامل و مشارکت در یک سال باقیمانده از عمر هیئت‌مدیره کنونی، فعالیت‌های مثمر ثمر را استمرار بخشیم.

داداشی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای اصحاب رسانه اظهار کرد: برنامه‌های آموزشی برای ارتقای سطح کیفی خبرنگاران رسانه‌ها در نظر گرفته‌شده که در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

در ادامه این نشست، کریم خورسندی مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان نیز ضمن عرض خیرمقدم به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: خانه مطبوعات گیلان در یک سال گذشته اقدامات خوبی را به انجام رسانیده است و بسیاری از خبرنگاران علاقه‌مند به عضویت در موسسه شده‌اند و حس مطالبه گری صنفی در این عزیزان افزایش داشته است.

وی بابیان اینکه هیئت‌مدیره خانه مطبوعات گیلان در جهت مطالبات به‌حق خبرنگاران تلاش می‌کند، عنوان کرد: دغدغه هیئت‌مدیره نبود بودجه و مسائل مالی است و حمایت‌های استانداری و اداره کل ارشاد تاکنون موجب شده که اقداماتی برای خبرنگاران صورت گیرد.

خورسندی به برگزاری مراسم روز خبرنگار و برخی از فعالیت‌های رفاهی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: این فعالیت‌ها در سایه حمایت‌های نهادها و بخش خصوصی بوده است و به حمدالله توانستیم با همین حمایت‌ها دو همایش «رسانه و انقلاب»، «رسانه و انتخابات»، همایش پیاده‌روی خانوادگی روز خبرنگار را برگزار کنیم.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان افزود: توانایی خانه مطبوعات گیلان بیش از این‌هاست و امیدواریم که بتوانیم جشنواره مطبوعات گیلان را امسال به نحو احسن برگزار کنیم.

در این جلسه هر یک از اعضای هیئت‌مدیره پیشنهادات و نظرات خود را در خصوص بحث‌های آموزشی، رفاهی، بیمه درمانی، یارانه چاپ و محتوی کیفی نشریات بیان کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.