گیلان-مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت گفت: سمپاشی محل دفن زباله سراوان و سلول لندفیل برای از بین بردن حشرات موذی به صورت روزمره صورت می گیرد.

سمپاشی محل دفن زباله سراوان و سلول لندفیل در فصل گرما ادامه می یابد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت،بهداشت عمومی یکی از عوامل مهم در سلامت مردم است،برای تأمین سلامت جامعه،بهداشت هم به صورت فردی و هم به صورت اجتماعی باید رعایت شود و بهداشت فردی و اجتماعی مکمل یکدیگرند و رعایت بهداشت فردی به تنهایی کافی نخواهد بود زیرا انسان جدا از مردم و اجتماع زندگی نمی کند و رعایت یا عدم رعایت بهداشت هر فرد روی سلامت سایرین اثر می گذارد.

یکی از مشکلاتی که در محل دفن زباله سراوان سلامت آسیب دیدگان را به خطر می اندازد رشد و تکثیر عوامل میکروبی، بیماری زا و نیز تکثیر حشرات از قبیل مگس ،پشه،سوسک و...است .

ساده ترین و عملی ترین اقدام در بهسازی و ایمن سازی محیط،استفاده از موادضد عفونی کننده است.بطوریکه امکان رشد و نمو برای موجودات موذی و میکروبها فراهم نشود.

در همین راستا سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت جهت جلوگیری از دغدغه های روستاییان و سکنه روستاهای اطراف سراوان بابت تخم ریزی حشرات موذی به صورت روزمره نسبت به همسطح سازی و سم پاشی و شن ریزی محل دفن زباله (لندفیل) سراوان اقدام کرده و با توجه به اهمیت موضوع محدوده مورد نظر از حیث آلودگی ها و بیماریهای ناشی از انباشت زباله مصون می‌کند.

لندفیل خود به دلیل تایل های نفوذ ناپذیر ژئوممبرن مانعی برای رسوخ شیرابه ها به لایه های زمین شده و شیرابه ها توسط لوله های پلی اتیلن به سمت تصفیه خانه هدایت خواهد شد.

مهندس علیرضا حاجی پور مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری رشت، ضمن تاکید بر چشم انداز بسیار روشن و شفاف از رفع دغدغه و معضلات فوق الذکر ، مرکز دفن سراوان را به عنوان یک بستر مناسب برای تکثیر حشرات موذی دانست و گفت : سمپاشی مستمر و مداوم روزانه در چندین مرحله میتواند مشکلات مذکور را تا حد بسیار زیاد تقلیل دهد.

وی در ادامه اظهار کرد:سم پاشی ها به صورت روزانه توسط ۵ دستگاه که یک عدد در قالب دودزا باسم دلتامترین ۲/۵ درصد و ۴ دستگاه مه پاش در سایت سراوان و سلول و همچنین کل محوطه صورت می گیرد.

حاجی پور اضافه کرد:نوع سم مورد نظر به تصدیق و تایید مرکز بهداشت رسیده است و کمترین آسیب را برای محیط زیست در بر خواهد داشت.

وی در ادامه افزود:اقدام دیگری که مانع افزایش حشرات موذی می شود، پوشش شن بر روی زباله هاست که این کار به نوبه خود باعث جلوگیری از انتشار بوی زباله در سایت می شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.