مشهد- ۲۲ روستا در خراسان رضوی برای ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی پیشنهاد شده‌اند که از این شمار دو روستا متعلق به مشهد است.

ایجاد اقامتگاه‌های بومی در روستاهای دهسرخ و آل

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشهد ضمن اعلام این خبر گفت: روستاهای دهسرخ و آل، روستاهای منتخب برای ایجاد اقامتگاه‌های گردشگری مشهد هستند.
او مکان روستای دهسرخ را در بخش احمدآباد و روستای آل را در بخش مرکزی مربوط به شهرستان مشهد عنوان کرد.
احمد دیناری همچنین اظهار داشت: اداره میراث فرهنگی شهرستان مشهد برای بهره برداری از این پروژه در صدد شناسایی سرمایه گذار است.
به گفته او، ایجاد این اقامتگاه‌ها به اشتغالزایی برای مردم بومی و محلی، معرفی فرهنگ بومی و سنتی منطقه و توسعه گردشگری داخلی و نیز جلوگیری از مهاجرت‌ به شهرها و توسعه اقتصادی مقصدهای گردشگری منجر می‌شود.
وی در این راستا عنوان کرد: علاقه‌مندان به ایجاد این نوع تأسیسات گردشگری در روستاهای مذکور نیز می‌توانند برای همکاری به اداره میراث فرهنگی اعلام آمادگی کنند.
دیناری افزود: این تصمیم در راستای بسته رونق تولید و اشتغال در سال ۹۶ بر مبنای اقتصاد مقاومتی گرفته شده است.
وی با اشاره به تعیین برنامه برای توسعه گردشگریِ روستایی و طبیعی بیان داشت که هدف، اجرای برنامه‌های اجرایی بخشی و فرابخشی حوزه گردشگری منطبق با سند ششم کشوری است.
او خاطر نشان کرد: بناداریم دو اقامتگاه بومگردی را تا پایان سال ۹۶ در روستاهای هدف به بهره برداری برسانیم.
وی با تأکید بر همکاری بخش خصوصی افزود: هزینه‌های این اقامتگاه‌ها به نوع کاری که بخش خصوصی در راستای حجم و نوع کار یا تملک آن می‌خواهد انجام دهد، بستگی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.