تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این اسلام و انقلاب ارزان به دستمان نرسیده، هر روز شاهد تفحص شهدای جدید از هشت سال دفاع مقدس هستیم، گفت: باید با انقلابی ماندن خونشان را پایمال نکنیم و اجازه بی تفاوتی به شهدا را به هیچ کس ندهیم.

اجازه بی تفاوتی به شهدا را به هیچ کس ندهیم/ از  مردم آذربایجان طلب حلالیت دارم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، آیت الله محسن مجتهدشبستری در آئین وداع با مردم آذربایجان در فرودگاه شهید مدنی تبریز، با قدردانی از حضور گسترده مردمی، اظهار کرد: ابراز احساسات مردم در نماز جمعه،  جلسات مردمی برای وداع، نشان از ولایت مداری مردم آذربایجان داشته که لطفی برای طلبه‌ای ساده مانند من است.

وی اضافه کرد: اینکه با زبان روزه برای بدرقه من به فرودگاه آمده‌اید، بسیار سپاسگزار شما مردم هستم که همیشه در کنار انقلاب و مسوولان بوده‌اید.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ماه خدا بوده و بسیار متفاوت از سایر ماه‌های دنیوی است، گفت: ماهی است که نامش در قرآن آمده و روایت زیادی برای این ماه مطرح شده که در خلاصه باید گفت این ماه، ماهی برای مبارزه برای هوای نفس، شستشو از آلودگی گناهان، استغفار از گناهان و خالص شدن است.

وی خطاب به مردم در خصوص عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری برای انقلابی بودن و انقلابی ماندن، گفت: رهبر فرزانه انقلاب تاکید دارند که مدیریت‌ها باید مدیریت‌های انقلابی و جهادی باشد و تمام افشار مردمی در همه برهه‌ها حاضر بوده و باید نیز حضور داشته باشند.

آیت الله شبستری با تاکید به اینکه استان آذربایجان‌شرقی استان بسیار حساسی است و دشمن به آن طمع دارد، گفت: البته دشمن طمع به کشور دارد ولی همیشه غیرت و تعصب مردم مخصوصا مردم آذربایجان اجازه توطئه دشمن را نداده و پاسدار خون ۲۰۰ هزار شهید بوده است.

وی تاکید کرد: این اسلام و انقلاب ارزان به دستمان نرسیده، هر روز شاهد تفحص شهدای جدید از هشت سال دفاع مقدس هستیم که باید با انقلابی ماندن خونشان را پایمال نکنیم و اجازه بی تفاوتی به شهدا را به هیچ کس ندهیم.

خطیب نماز جمعه تبریز به حضور گسترده در نمازهای جمعه و راهپیمایی تاکید کرد و گفت: با اقامه نماز جمعه در کنار امام جمعه جدید که منتخب مقام معظم رهبری است باید نشان دهیم که همیشه دلسوز انقلاب و نظام هستیم.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی حاکم در مملکت، گفت: با اجرای اصل ۴۴ و همت دولت جدید برای حمایت از حل مشکلات مردم و معضل بیکاری، امیدواریم مشکلات رفع شود و توصیه رهبری که اهمیت به درون زایی بوده اهمیت داده شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید به اینکه باید جلوی واردات بی رویه و قاچاق در کشور گرفته شود تا شاهد رشد اقتصادی در کشور باشیم، افزود: مطابق با تاکیدات مقام معظم رهبری نباید چشم به بیگانه داشته باشیم بلکه باید با اتکا به توان داخلی و تولید داخلی پیش رویم.

وی با طلب حلالیت از مردم آذربایجان، گفت: جدا شدن از شما برایم سخت است، امیدوارم اگر اقدامی در ۲۲ سال انجام گرفته مورد قبول خدا قرار گیرد و اگر کوتاهی شده عفو بفرمایید.

آیت الله مجتهد شبستری با یادآوری اینکه شرط سلامت جسمانی برای امام جمعه مطرح است و من نیز اخیرا نمی‌توانم ایستاده نماز بخوانم، افزود: در فرصت‌های لازم به استان برای تجدید عهد خواهم آمد و اصلا موضوع ناراحتی از مردم آذربایجان مطرح نبوده و همیشه به فکر استان خواهم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.