خط قرمز- سعید کوشافر: مرد جوان باورش نمی‌شد، عکس‌هایی که خودش هم در اختیار نداشت برایش ارسال شده بود و آخرین پیام حکایت از یک اخاذی داشت.

اخاذی 300 میلیونی از دوست قدیمی با عکس‌های مجردی

او سال‌ها قبل، زمانی که جوان بوده مطابق با شرایط زمانه در جمع دوستانش حاضر شده بود و در کنار آنها تصاویری را به ثبت رسانده بود، عکس‌هایی که حالا دستاویز یک ناشناس قرار گرفته بود تا از او اخاذی کند.

مرد جوان که قصد نداشت به این اخاذی تن در دهد بلافاصله شکایتش را مطرح کرد و همراه پرونده به پلیس فتا رفت. او به افسر پرونده گفت: من هم مانند همه جوانان شور و نشاط داشتم و در جمع‌های دوستانه حاضر می‌شدم، در این میان عکس‌هایی می‌گرفتیم که بخشی از آنها را در اختیار دارم و برخی نیز در اختیار دوستانم بود.

اکنون سال‌ها از آن ایام گذشته و من پس از تحصیل توانستم صاحب خانواده و شغل و موقعیت اجتماعی شوم، فردی ناشناس از همین موقعیت من سوءاستفاده کرده و تهدید می‌کند که اگر به او 300 میلیون ریال پول ندهم این تصاویر را در تلگرام منتشر می‌کند تا هم شخصیت اجتماعی‌ام را زیر سؤال ببرد و هم باعث مشکلاتی در محیط خانواده‌ام شود. با بیان این اظهارات پرونده به صورت ویژه در دستورکار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

مأموران بلافاصله عملیات فنی و تخصصی خود را در فضای مجازی شروع کرده و به سرنخ‌هایی رسیدند، آن‌ها این سرنخ‌ها را پیگیری کرده و با ردیابی و ردزنی تخصصی توانستند متهم به اخاذی را شناسایی و به پلیس فتا احضار کنند.

متهم مردی 33 ساله به نام علی و از دوستان سابق شاکی پرونده بود، او که در مقابل مستندات و ادله پلیس راهی جز بیان حقیقت نداشت اعتراف کرد که گرفتار مشکلات شدید مالی شده است و چند روز قبل که در حال ورق زدن آلبوم‌های قدیمی بوده چشمش به تصاویر دوستش می‌افتد که اکنون از شرایط بسیار ویژه و خوبی برخوردار است و صاحب موقعیت اجتماعی و اقتصادی بسیار بالایی است، یک لحظه حسودی‌ام شد و از سوی دیگر احساس کردم با عنوان یک فرد ناشناس از وی اخاذی کنم، بنابراین پس از به دست آوردن یک سیمکارت با ارسال چند عکس برای او تهدید کردم که اگر مبلغ درخواستی من را ندهد، تصاویر را در تلگرام برای تمام کسانی که او را می‌شناسند ارسال خواهم کرد، اصلاً گمان نمی‌کردم به این زودی گرفتار پلیس و قانون شوم.

در همین راستا سرهنگ رضا قدمگاهی فرمانده انتظامی شهرستان قوچان به خبرنگار خط قرمز گفت: در پی شکایت مردی جوان مبنی بر اخاذی فردی ناشناس با تهدید به انتشار تصاویر خانوادگی موضوع در دستورکار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات شاکی پرونده مشخص شد فردی ناشناس مدتی است با ارسال تعدادی از تصاویر خصوصی مرتبط با دوران زندگی مجردی‌اش از وی با تهدید به انتشار تصاویر در شبکه اجتماعی تلگرام قصد اخاذی دارد و در آخرین مورد تقاضای 300 میلیون ریال وجه نقد کرده است.

سرهنگ قدمگاهی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با یک سری تحقیقات فنی در فضای سایبر متهم را که جوانی 33 ساله به نام علی و از دوستان سابق شاکی پرونده است شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قوچان عنوان کرد: متهم در بازجویی‌های علمی پلیس در مواجهه با مستندات دیجیتالی کشف شده ضمن اعتراف به بزه انتسابی اعلام داشت انگیزه‌اش را مشکلات شدید مالی اعلام کرد.

وی با اشاره به معرفی متهم به دادسرا خاطرنشان کرد: هیچ رد پایی از چشم پلیس دور نخواهد ماند و هر کسی که به هر نحو اقدام به مزاحمت و هتک حیثیت در محیط مجازی کند براساس قانون جرایم رایانه‌ای افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می‌شود.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.